Problematyka prawna branży Call Center

Niniejszy artykuł będzie poświęcony szczególnemu rodzajowi usługi, jakim jest telefoniczna obsługa klientów, zwana call center. Call center pełni różnorodne funkcje w firmie – zaczynając od funkcji typowo informacyjnej, a kończąc na funkcji sprzedażowej czy marketingowej. Warto wspomnieć, iż branża call center musi mieć na uwadze takie akty prawne jak: ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne oraz ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Dlaczego właśnie te? Przede wszystkim dlatego, że dotyczą m.in. działań marketingowych, w tym marketingu bezpośredniego. To z tych ustaw wynika, w jakich wypadkach potrzebna jest zgoda podmiotu na przetwarzanie jego danych w celach marketingowych, kiedy może ją odwołać, a także co zrobić w sytuacji, gdy dane pozyskiwane są niebezpośrednio od osoby, której dotyczą. Poza tym stosowanie tych trzech ustaw w praktyce przysparza wiele trudności.

PROBLEMATYKA PRAWNA BRANŻY CALL CENTER.jpg

Prawo telekomunikacyjne – zmiany

Po nowelizacji ustawy o prawach konsumenta specjaliści przypuszczali, iż to będzie początek końca branży call center, a kilka tysięcy osób straci pracę. Zmiany wprowadzone w ustawie dotyczą przede wszystkim:

  • rozmowy telemarketera z konsumentem,
  • zawarcia umowy przez telefon.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.