Excel

Graficzne narzędzia do prezentacji danych sprzedażowych

Wojciech Próchnicki Szef Sprzedaży 25/2016 nr 25/2016 z dnia 2016-03-01

Dzięki szeroko zakrojonej akcji marketingowej firma pozyskała dane potencjalnych klientów z całej Polski. W jaki sposób je przedstawić, aby można było ocenić skuteczność akcji w poszczególnych województwach i wskazać, które z nich ma największy potencjał sprzedażowy? Do takich zadań służy w Excelu dodatek Power Map.

Zbiorczy plan sprzedaży jako konsolidacja planów sprzedażowych poszczególnych handlowców

Wojciech Próchnicki Szef Sprzedaży 23/2015 nr 23/2015 z dnia 2015-11-01

Jednym z zadań menedżera sprzedaży jest budowanie prognoz sprzedaży na bazie prognoz poszczególnych handlowców. Scalanie planów przygotowanych przez sprzedawców w jeden zbiorczy plan to zadanie żmudne i czasochłonne. Ułatwi to narzędzie do konsolidacji tygodniowych planów sprzedażowych poszczególnych handlowców.

Narzędzie do analizy struktury klientów firmy

Wojciech Próchnicki Szef Sprzedaży 22/2015 nr 22/2015 z dnia 2015-09-01

W jaki sposób przeprowadzić analizę klientów na podstawie danych z systemu CRM pod kątem różnych kryteriów i podzielić ich na grupy tak, aby można było przygotować sprofilowaną ofertę dla każdej z nich? Pomocna będzie tabela danych opracowana w Excelu.
 

 

 

FiC_52_13.jpg

Mierniki oceny projektów inwestycyjnych w arkuszach kalkulacyjnych. Co je rozróżnia? Co oznaczają? Który wybrać?

Dariusz Stronka Roksana Kołata Magazyn Controlling 52/2017 nr 52/2017 z dnia 2017-07-01

Podjęcie właściwej decyzji odnośnie do alokacji posiadanych przez przedsiębiorstwo zasobów kapitałowych jest kwestią wymagającą wielowymiarowej analizy i oceny nie tylko w aspekcie prawnym i finansowym, ale także w zakresie dostosowania do celów i strategii inwestora.

Analiza finansowa projektu inwestycyjnego przy użyciu MS Excel – case study

Adam Kopeć Magazyn Controlling 52/2017 nr 52/2017 z dnia 2017-07-01

Analiza finansowa to podliczenie wszystkiego, co wiadomo na temat biznesu, za pomocą liczb i sprawdzenie, czy opłaca się go rozpocząć. Im lepiej znamy branżę, tym łatwiej jest przeprowadzić szczegółową analizę, a tym samym poprawnie odpowiedzieć na pytanie, czy warto zainwestować w biznes, czy należy coś w nim zmienić albo w ogóle zainwestować w inne przedsięwzięcie.

Tygodniowy raport marży brutto na topowych produktach (TOP30) – część 2

Wojciech Próchnicki Szef Sprzedaży 18/2015 nr 18/2015 z dnia 2015-01-01

W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” pokazaliśmy, jak zautomatyzować przygotowanie tygodniowego raportu marży brutto na poszczególnych produktach. Teraz stworzymy graficzną prezentację wyników raportu w postaci wykresów liniowych przedstawiających trzy wielkości (marżę, zysk i ilość) od początku roku dla wybranego produktu z puli TOP 30.

Sezon na popyt

Wojciech Próchnicki Szef Sprzedaży 19/2015 nr 19/2015 z dnia 2015-03-01 Tekst otwarty

Jak opracować miesięczną prognozę sprzedaży, aby była jak najbardziej realna? Jakiej metody prognozowania użyć, mając do czynienia ze sprzedażą sezonową?

CiRZ_212_31.jpg

Wykres przestawny jako narzędzie graficzne do raportowania - wartościowy i procentowy udział produktów w sprzedaży

Elżbieta Galus Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2017 nr 5 z dnia 2017-05-01

W przedsiębiorstwach potrzebny jest stały nadzór. Trzymanie ręki na pulsie gwarantuje utrzymanie poziomu sprzedaży na odpowiednim poziomie. Nic tak dobrze w tym nie pomaga, jak dokładna analiza i wyciąganie z niej wniosków. Zestawienia sprzedaży przygotowane w formie tabel przestawnych idealnie porządkują dane, natomiast wykres przestawny pozwala na szybki ogląd zestawienia, bez konieczności wgłębiania się w konkretne liczby.

FiC_51_43.jpg

Pomiar poziomu satysfakcji klienta

Kamil Stranz Magazyn Controlling 51/2017 nr 51 z dnia 2017-05-01

Temat pomiaru satysfakcji klienta doczekał się wielu opracowań i szereg firm zajmuje się tylko i wyłącznie tym obszarem. Celem tego tekstu jest jednak pokazanie, że można i warto prowadzić takie działania samodzielnie, stosunkowo małym nakładem zasobów za pomocą MS Excel.

 

Filtruj artykuły wg.