Anna Sperska

Analiza danych sprzedażowych – wnioski dla działu sprzedaży vs wnioski dla controllingu

Analiza danych sprzedażowych jest elementem controllingu sprzedaży, który odpowiednio stanowi część systemu controllingu w przedsiębiorstwie. Patrząc z tej perspektywy, wydawać się może, że dane sprzedażowe analizowane są przez controllera i każdorazowo włączane do sprawozdań controllingowych....

Controlling i Rachunkowość Zarządcza 3/2021 - Optymalizacja poziomu zapasów
Wydanie 3/2021

Controlling i Rachunkowość Zarządcza

Temat numeru: Optymalizacja poziomu zapasów

W ostatnich wydaniach rentowność odmieniamy przez przypadki. Więc i teraz nie może zabraknąć rozważań o rentowności, płynności, do których w obliczu pandemii trzeba podejść inaczej niż jeszcze rok wcześniej. Tym razem podchodzimy do zagadnienia od strony controllingu produkcji, biorąc na warsztat decyzje zarządcze dotyczące tego, jaki poziom zapasu utrzymywać, przekonując jednocześnie o tym, że niekoniecznie zapas musi być za wszelką cenę. Okazuje się, że to poziom obsługi klientów jest zmienną decyzyjną, którą w pierwszej kolejności powinno się brać pod uwagę decydując o tym, jaki zapas utrzymywać. Jakimi wskaźnikami wesprzeć decyzje tak strategiczne dla rentowności, jak kształt zapasu? Jakie metody analizy rentowności klientów i produktów rekomendują eksperci? W każdym momencie to, żeby w sytuacji niepewnej, nie do końca przewidywalnej skupić się na aktywnościach/klientach/, zamówieniach ważnych, kosztem tych mniej istotnych. Zachęcam do lektury artykułu: „Modelowanie poziomu zapasów jako narzędzie maksymalizacji rentowności” Wojciecha Rokickiego, w którym autor przestrzega naszych czytelników, że zapas nie zawsze musi być. Ponadto w numerze: dynamiczny model zintegrowany, finalizacja audytu finansowego oraz nowe przepisy w zakresie fiskalizacji w 2021 r. Zachęcam do lektury!

Jak skutecznie planować przedsięwzięcia biznesowe, czyli biznesplan w praktyce
dr Dariusz Stronka

Jak skutecznie planować przedsięwzięcia biznesowe, czyli biznesplan...

webinar, 24.02.2021 webinar, 24.03.2021 webinar, 21.04.2021

Jak zbudować użyteczny raport?
Tomasz Diering

Jak zbudować użyteczny raport?

webinar, 19.03.2021

Wykres prawdę ci powie, czyli jak nie kłamać w raportach
Bartosz Cicharski

Wykres prawdę ci powie, czyli jak nie kłamać w raportach

webinar, 25.03.2021

Podstawy analizy danych z KNIME
Bartosz Cicharski

Podstawy analizy danych z KNIME

webinar, 8.04.2021 webinar, 22.04.2021 webinar, 6.05.2021

Social selling jako sposób na zwiększenie sprzedaży
Agnieszka Wnuk

Social selling jako sposób na zwiększenie sprzedaży

webinar, 12.03.2021

Storytelling w sprzedaży - jak go stosować, by był skuteczny?
Tomasz Targosz

Storytelling w sprzedaży - jak go stosować, by był skuteczny?

webinar, 11.03.2021

Skuteczny cross-selling i up-selling
Tomasz Targosz

Skuteczny cross-selling i up-selling

webinar, 18.03.2021

Finanse i Controlling 74/2021 - Controlling marketingu i sprzedaży
Wydanie 74/2021

Finanse i Controlling

Temat numeru: Controlling marketingu i sprzedaży

Controlling marketingu i sprzedaży pomaga racjonalizować wydatki, które ponosi przedsiębiorstwo, realizując swoje plany sprzedażowe, oraz określa ich wpływ na wielkość przychodów ze sprzedaży i co za tym idzie, zysków przedsiębiorstwa. Może się więc wydawać, że dane sprzedażowe analizowane są przez controllera i każdorazowo włączane do sprawozdań controllingowych. Czy tak jednak jest? A może controlling sprzedaży stanowi odrębny obszar, który nie wchodzi w zainteresowanie controllera? Czy menedżer odpowiedzialny za sprzedaż zawsze ma wspólny obszar do dyskusji z controllerem? Czy ich oceny mogą się różnić? Czy z tych samych danych mogą płynąć różne wnioski? A może oba te działy pracują, opierając się na innym zakresie informacji? Na te wszystkie pytania odpowiada w swoim artykule dr Anna Sperska.

W Temacie numeru piszemy o tym, jak za pomocą modeli atrybucji mierzyć efekty kampanii marketingowych, jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B oraz dokonujemy przeglądu metod i narzędzi pomiaru wyników marketingowych.

W numerze przeczytają Państwo także o tym, jak wyczytać ze sprawozdań to, co zarządy niekoniecznie chcą ujawniać, jak wdrożyć MSSF w przedsiębiorstwie, a także w jaki sposób zapobiegać czynom nieuczciwej konkurencji na etapie planowania działań i strategii biznesowych. Kontynuujemy również temat przejęć jako sposobu na wzrost wartości przedsiębiorstwa w czasach kryzysu oraz podpowiadamy, jak zabrać się do sprzedaży i kupna biznesu.

Podstawy analizy danych z KNIME
Bartosz Cicharski

Podstawy analizy danych z KNIME

webinar, 8.04.2021 webinar, 22.04.2021 webinar, 6.05.2021

Social selling jako sposób na zwiększenie sprzedaży
Agnieszka Wnuk

Social selling jako sposób na zwiększenie sprzedaży

webinar, 12.03.2021

Storytelling w sprzedaży - jak go stosować, by był skuteczny?
Tomasz Targosz

Storytelling w sprzedaży - jak go stosować, by był skuteczny?

webinar, 11.03.2021

Skuteczny cross-selling i up-selling
Tomasz Targosz

Skuteczny cross-selling i up-selling

webinar, 18.03.2021

Płynność - Rentowność - Przewidywalność
Paweł Musiał

Płynność - Rentowność - Przewidywalność

webinar, 11.03.2021 webinar, 18.03.2021 webinar, 25.03.2021

Prawne pułapki e-commerce w 2021 r. Nie daj się zaskoczyć!
Kamila Kozera

Prawne pułapki e-commerce w 2021 r. Nie daj się zaskoczyć!

webinar, 12.04.2021

Jak prowadzić skuteczne rozmowy handlowe w języku angielskim i uniknąć najczęstszych błędów
Bartosz Oczko

Jak prowadzić skuteczne rozmowy handlowe w języku angielskim i uniknąć...

webinar, 16.04.2021

Informacja Zarządcza 26/2021 - Trudności w procesie przygotowania danych do analizy
Wydanie 26/2021

Informacja Zarządcza

Temat numeru: Trudności w procesie przygotowania danych do analizy

W przedsiębiorstwach codziennie gromadzimy niezliczone ilości danych. Jeśli jesteśmy w stanie właściwie je agregować, przechowywać i aktualizować, by następnie przekształcać je w użyteczne informacje, a informacje w wiedzę, dobra nasza. Jednak co, jeśli dane nas zalewają i już dawno straciliśmy nad nimi kontrolę? Nie jest sztuką gromadzenie danych, sztuką jest natomiast pozyskiwanie takich danych, które będą odpowiadać na potrzeby informacyjne przedsiębiorstwa. W przeciwnym razie może okazać się, że mamy ogrom nieprzydatnych informacji, a koszt ich przefiltrowania przewyższy przychód, jaki jesteśmy w stanie z nich wygenerować. Jakie trudności niesie ze sobą proces przygotowania danych do analizy oraz jak sobie z nimi poradzić? Zapraszam do lektury artykułu Tomasza Dieringa.

Mówi się, że obraz jest dziś wart więcej niż tysiąc słów. To dlatego wolimy dziś zwięzłe wizualizacje od niekończących się raportów z mnóstwem danych. Wszelkiej maści wykresy, choć czytelne, mogą jednak wprowadzić nas w błąd, szczególnie jeśli źle dobierzemy typ wykresu. A stamtąd już tylko krok do wyciągnięcia błędnych wniosków z raportów. Jak się przed tym ustrzec i nie kłamać więcej w raportach? O tym w swoim artykule pisze Michał Santus.

W numerze piszemy także o tym, jak zoptymalizować koszt wdrożenia e-commerce, jaką rolę w wizualizacji danych odgrywają kolory, w jaki sposób rozwiązania open source pomagają nam w codziennej pracy (także zdalnej) oraz jak tworzyć dodatki do Excela.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM