Controlling w szpitalu klinicznym

Potrzeby i oczekiwania pacjentów zmieniają się tak, jak zmienia się rynek usług medycznych. Dlatego wychodząc naprzeciw ich potrzebom, dbając o rozwój szpitala oraz wysoką jakość oferowanych usług, Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr J. Biziela z Bydgoszczy zadeklarował stałe doskonalenie standardów postępowania medycznego, wdrażanie nowych technologii medycznych oraz podejmowanie zadań z zakresu działalności naukowo-badawczej.

doctor-in-hospital-with-computer-xs.jpg

Nasuwa się zatem pytanie: Czy w dobie trwającego kryzysu oraz działając w warunkach ograniczonego finansowania ze strony głównego i właściwie jedynego płatnika dla publicznego zakładu opieki zdrowotnej, jakim jest NFZ, możliwa jest poprawa sytuacji finansowej jednostki? Jaką wprowadzić strategię? Jakie zastosować narzędzia controllingowe?

Charakterystyka Szpitala

Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy jest jednym z największych szpitali w województwie kujawsko-pomorskim, pod względem zarówno liczby łóżek szpitalnych, jak i wysokości kontraktu z NFZ. W swojej strukturze organizacyjnej ma 19 klinik, oddziałów klinicznych i oddziałów, 54 poradnie specjalistyczne, 11 zakładów oraz 2 przychodnie. Zatrudnia około 1650 osób. Rocznie hospitalizowanych jest około 40 000 pacjentów, a liczba udzielonych porad specjalistycznych przekracza 240 000.

Jednostka, oprócz udzielania świadczeń medycznych na najwyższym poziomie, stanowi również bazę dydaktyczną dla Collegium Medicum Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Na terenie szpitala prowadzone są zajęcia dydaktyczne dla ponad 2500 studentów rocznie.

Strategia

Strategia placówki, jako jedna z nielicznych w Polsce, została przygotowana głównie dzięki zaangażowaniu ordynatorów, którzy jako wybitni specjaliści w swoich dziedzinach mieli za zadanie rozwinąć posiadany potencjał usług medycznych, głównie dziedzin wysokospecjalistycznych oraz procedur unikatowych na skalę regionu, a nawet kraju. Ich zadaniem była również ocena potrzeb i oczekiwań pacjenta, przygotowanie interdyscyplinarnych zespołów do opieki nad pacjentem oraz wyznaczenie kierunków rozwoju nowych technologii medycznych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.