Controlling

CiRZ_4_7.jpg

Modele predykcyjne jako narzędzie optymalizacji procesów w Centrach Usług Wspólnych

Serhij Fuks Informacja Zarządcza 19/2019 nr 19/2019 z dnia 2019-05-01

Osiągnięcie efektu skali, standaryzacja procesów, optymalizacja kosztów oraz budowa wydajnych i efektywnych modeli zarządzania są już powszechne dla każdego CUW. Oprócz tego, nowoczesne teorie budowy przewagi konkurencyjnej (ang. transient advantage) wskazują, że w dynamicznym otoczeniu biznesowym dotychczasowe osiągnięcia i przewagi konkurencyjne są tymczasowe. Jeśli zarówno praktyka, jak i teoria pokazują, że organizacja powinna działać w krótszym cyklu strategicznym, szybciej reagując na zmiany, to w jakim kierunku powinny się rozwijać CUW, aby wyróżnić się na tle konkurencji i wnosić wartość dla swoich klientów biznesowych?

CiRZ_5_7.jpg

Controlling projektów informatycznych. Jak planować i raportować wykorzystanie zasobów?

Grzegorz Zontek Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2019 nr 5/2019 z dnia 2019-04-17

Istotnym kryterium oceny projektów inwestycyjnych są od wielu lat mierniki finansowe. Tworzą one podstawę do oceny, weryfikacji i selekcji projektów, głównie za pomocą wyliczonych wielkości finansowych – umożliwiają przedstawienie projektów w postaci rankingów. Ci, którzy mają pomysł na nowe produkty bądź usługi skupiają swoją uwagę przede wszystkim na danych finansowych. Przygotowują business case według ustrukturyzowanej metody, co pozwala wyliczyć wskaźniki finansowe, takie jak: NPV, IRR, PB itd. Na podstawie tak wyliczonych wartości wskaźników finansowych mogą przystąpić do dalszej analizy i oceny projektów. Najczęściej po tym etapie następuje pierwsza selekcja projektów o najwyższych parametrach finansowych – co nie zawsze oznacza, że są to projekty najistotniejsze dla firmy.

CiRZ_5_15.jpg

Wykorzystanie story points do szacowania złożoności projektu informatycznego

Urszula Holik Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2019 nr 5/2019 z dnia 2019-04-17

Jednym z podstawowych wyzwań w zarządzaniu projektami jest szacowanie pracy, jaką zespół musi wykonać, by zrealizować konkretne zadanie. W metodykach tradycyjnych aspekt ten zazwyczaj określa się w jednostkach czasowych, np. godzinach pracy, przy założeniu dostępności określonych zasobów osobowych. Metody zwinne proponują jednak inne podejście, oparte w większym stopniu na efektywności zespołu projektowego i tzw. historyjkach użytkowników. Stosowaną miarą pracy są tu story points – abstrakcyjne mierniki ilustrujące zakres pracy, jaki należy wykonać, by zrealizować dane zadanie.

MC_63_9.jpg

Controlling kosztów – od planowania do zarządzania

Grzegorz Zontek Finanse i Controlling 63/2019 nr 63/2019 z dnia 2019-05-01

Przedsiębiorstwa stawiają przed sobą ambitne cele, które muszą zrealizować w określonym czasie – tego czasu jest coraz mniej, a to ze względu na konkurencję, zasoby personalne, które są ograniczone, oraz na skrócenie cyklu życia produktów/usług. Organizacje powinny zatem śledzić postęp swojej działalności, opracowywać wyniki sprzedaży, analizować podjęte decyzje, przygotowywać okresowe raporty i eliminować nieprawidłowe rozwiązania.

Optymalizacja kosztów przy użyciu marketing automation

Urszula Holik Finanse i Controlling 63/2019 nr 63/2019 z dnia 2019-05-01

Automatyzacja działań marketingowych i sprzedażowych niesie ze sobą wiele korzyści, z których najbardziej oczywistymi są m.in. zwiększenie sprzedaży produktów, szybsza komunikacja z klientem czy zachęcenie e-nabywcy do finalizacji zamówienia. Coraz częściej docenianą zaletą tego rozwiązania jest również jego wpływ na optymalizację kosztów związanych z realizacją procesów marketingowo-sprzedażowych. Nie dziwi zatem, że z systemów tego rodzaju korzysta coraz więcej administratorów sklepów internetowych, a także platform B2B, za pomocą których możliwe jest składanie zamówień.

MC_63_88.jpg

SMED, czyli szybkie przezbrojenia (cz. II)

Jarosław Nowicki Finanse i Controlling 63/2019 nr 63/2019 z dnia 2019-05-01

W pierwszej części niniejszego artykułu wykazałem, że technika SMED jest bardzo prostym podejściem dającym niezwykłe rezultaty. Wszystkie techniki doskonalące pracę czy procesy mają jedną cechę wspólną – im więcej prób, im więcej praktyki, tym te działania dostarczają lepszych efektów. Teoretyczne minimum jest niezbędne, aby opanować odpowiednią metodykę, natomiast im szybciej przejdziemy do działania, tym szybciej odczujemy korzyści płynące z doskonalenia.

INFO_18_40.jpg

O controllingu, pająkach i pajęczych sieciach

Radosław Kozieja Informacja Zarządcza 18/2019 nr 18/2019 z dnia 2019-03-01

Choć pająki mogą wywoływać u nas lęk, to jednak w większości przypadków jest on mało uzasadniony. Jeżeli weźmiemy pod lupę gatunki tych stawonogów występujące w Polsce, to poza wątpliwą przyjemnością wpadnięcia twarzą w pajęczynę podczas spaceru po lesie nic nam z ich strony nie grozi. Jednak jeżeli odrzucimy ewentualną niechęć do pająków i przyjrzymy się ich kunsztowi, to możemy w nich odszukać wiele analogii do biznesu i pracy w controllingu.

CiRZ_3_2019_37.jpg

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Sylwia Sowa-Hawdziejuk Controlling i Rachunkowość Zarządcza 3/2019 nr 3 z dnia 2019-03-01

Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie: jak rabatować, aby faktycznie podnieść sprzedaż? Oto 6 zasad, jakimi należy się kierować.

MC_62_s. 70.jpg

SMED, czyli szybkie przezbrojenia (cz. I)

Jarosław Nowicki Finanse i Controlling 62/2019 nr 62 z dnia 2019-02-07

Wielu wzbrania się przed wdrożeniem Lean, gdyż osiągnięcie widocznych efektów związane jest z upływem długiego czasu od momentu podjęcia decyzji o wdrożeniu. Niejednokrotnie jest to powodem całkowitego zaniechania dalszych działań czy nawet niepodjęcia samej decyzji o wejściu na drogę szczupłości. Istnieje jednak szereg metod gwarantujących widoczne zmiany i korzyści, które są osiągalne w bardzo krótkim czasie. W końcu Lean to droga na całe życie, jednak pierwsze zmiany, poprawnie wprowadzone, mogą przynosić niesamowite efekty już po kilku dniach.

Filtruj artykuły wg.