Controlling

CIRZ_224_36.jpg

Sztuka szybkiego rozumienia informacji (nie tylko zarządczej) wg IBCS®

Piotr Biliński Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2018 nr 5/2018 z dnia 2018-04-16

Otrzymałeś właśnie kolejny raport – kilkanaście albo kilkadziesiąt stron. Czytasz strona po stronie, co chwilę zerkasz do przeglądanego parę minut wcześniej materiału, żeby sprawdzić bądź porównać dane w tabelkach lub na wykresach? A może siedzisz w sali konferencyjnej i skupiasz się na zawartości slajdów? Slajd po slajdzie przewijają się zdania, tabele, wykresy… Po pięciu minutach jeszcze kojarzysz, co przedstawiały pierwsze slajdy, po dziesięciu skupiasz się, żeby pamiętać o czym była mowa minutę i slajd wcześniej. Kiedy mija piętnaście minut, powieki stają się coraz cięższe, więc twoją uwagę pochłania plama na ścianie, dzięki której oczy są ciągle otwarte, a twoją myślą przewodnią jest zdanie: „I tak dostanę prezentację na maila i wtedy przejrzę jeszcze raz”, czyli poświęcisz na nią czas razy dwa. Stać cię na to?

CIRZ_224_32.jpg

Wycena marki przedsiębiorstwa – metody i modele w oparciu o praktyczne przykłady

Monika Błaszkowska Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2018 nr 5/2018 z dnia 2018-04-16

Marka jest powszechnie rozumiana jako znak firmowy umieszczany na produktach, który odróżnia je od oferty konkurencji. W bardziej formalnym pojęciu marka to prawnie chroniony symbol, który świadczy o jego pochodzeniu i jest zabezpieczony przed jego nielegalnym wykorzystywaniem. Sprawdzona, znana marka informuje potencjalnego nabywcę o jakości towaru, jest to zatem swego rodzaju gwarancja satysfakcji, jakiej klient może się spodziewać, nabywając towar.

CIRZ_224_28.jpg

Wizualizacja procesu w formie wykresu Gantta

Elżbieta Chylińska Controlling i Rachunkowość Zarządcza 5/2018 nr 5/2018 z dnia 2018-04-16

Planowanie produkcji to istotny element w przedsiębiorstwie. Dobra organizacja i terminowość każdego z działów znacznie usprawniają pracę. W branży reklamowej, w szczycie sezonu, konieczne staje się nadzorowanie produkcji, tak aby utrzymać efektywność pracy na możliwie najwyższym poziomie. Tworząc wykres zadań dla danego procesu, w tym przypadku wykonania nadruku na zamówionym przez klienta towarze, można uporządkować pracę i zyskać kontrolę nad jego realizacją. W Excelu można zastosować wykres Gantta, który będzie czytelną wizualizacją pracy dla wszystkich pracowników.

Controlling w e-commerce Zmieniaj kliki w sprzedaż!

Sylwia Sowa-Hawdziejuk Finanse i Controlling 57/2018 nr 57/2018 z dnia 2018-05-01

W e-commerce można mierzyć właściwie wszystko – konwersje, odsłony, ścieżki, otwarcia, reakcje, pobrania… Nie wszystko jednak trzeba. Nie wszystko też warto i zdecydowanie nie wszystko należy. Ten artykuł jest właśnie o tym, jak realnie przełożyć kliki, lajki i wirtualne koszyki na faktyczną sprzedaż.

MC_57_29.jpg

Controlling projektów sprzedażowych

Jacek Klimek Finanse i Controlling 57/2018 nr 57/2018 z dnia 2018-05-01

Często można spotkać pogląd, że analizy controllingowe w dziale sprzedaży powinny pokazać niemalże wszystkie możliwe współczynniki, złożone ze wszystkich przypuszczalnych kombinacji dostępnych danych. Rodzi to pewne wątpliwości. Po pierwsze, powoduje to chaos, przeładowanie informacjami, brak priorytetów i niemożność podjęcia prawidłowej decyzji. Po drugie, takie analizy niewiele mają wspólnego z controllingiem, gdyż controlling wymaga ustawienia standardów, do których można porównywać wyniki, wskazać różnice i wyciągać wnioski. Po trzecie, rodzi pytanie – jakie informacje komu dostarczać?

MC_57_23.jpg

Controlling kosztów i rentowność klientów

dr Tomasz M. Zieliński Finanse i Controlling 57/2018 nr 57/2018 z dnia 2018-05-01

Niniejszy artykuł omawia założenia oraz przykład wielostopniowego prezentowania informacji wynikowych o kosztach i rentowności klientów z wykorzystaniem koncepcji pięciu podstawowych poziomów kosztów (PPPK) oraz założeń zasobowo-procesowego rachunku kosztów (ZPRK/RPCA)1.

CIRZ_223_05.jpg

Shared Services Center. Korzyści nie tylko dla dużych organizacji?

Monika Błaszkowska Controlling i Rachunkowość Zarządcza 4/2018 nr 4/2018 z dnia 2018-04-01

Shared Services Center (w skrócie SSC) oznacza w języku polskim Centrum Usług Wspólnych, czyli jednostkę utworzoną w strukturze holdingowej, której zadaniem jest centralizacja obsługi wybranych procesów biznesowych. Najczęściej centra tego typu skupiają w sobie obsługę procesów finansowych, zakupowych, księgowych, prawnych czy też informatycznych. W Polsce, według danych szacunkowych, jest kilkaset centrów usług wspólnych, które zarządzają głównie procesami finansowymi, a w szczególności księgowymi w dużych międzynarodowych korporacjach. Jak w praktyce funkcjonują takie centra? Dlaczego zyskują popularność w ostatnich latach i kiedy ich tworzenie jest korzystne dla organizacji? Na te i inne pytania czytelnicy znajdą odpowiedź w niniejszym artykule.

Nowoczesna przestrzeń planowania w stylu ICV Modern Budgeting

Paweł Rafalski Controlling i Rachunkowość Zarządcza 10/2015 nr 10/2015 z dnia 2015-10-01 Artykuł Spons. Tekst otwarty

Po około 100 latach skutecznego stosowania w milionach przedsiębiorstw, klasyczne planowanie i budżetowanie stało się nieco „przykurzone”. Narastająca dyskusja i krytyka rozwiązań controllingowych w tym obszarze doczekała się mocnej riposty Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV w postaci koncepcji Modern Budgeting. Młodego wina nie wlewa się jednak do starych bukłaków. W ślad za koncepcją powstała nowoczesna przestrzeń planowania Bnovation łącząca świat controllerów i menadżerów wokół idei budżetowania, które nadal pozostaje jednym z najważniejszych narzędzi stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Filtruj artykuły wg.