Analiza skupień przy zastosowaniu MS Excel

Widoczny na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat rozwój technologii informatycznych umożliwił firmom dostęp do ogromnej ilości danych transakcyjnych dotyczących zachowań klientów. Niektóre z sektorów gospodarki (ubezpieczenia, rynek nieruchomości) bardzo silnie polegają w swej działalności operacyjnej na analizie tychże zachowań, dla innych (sektor budowniczy) analiza omawianych danych ma mniejsze znaczenie.

Interesująco pod względem potencjału wykorzystania danych kształtuje się sytuacja dla handlu detalicznego. Biorąc za punkt wyjścia dane sprzedażowe, dokonując pośrednich analiz (analiza wrażliwości, elastyczności cenowej/kosztowej atrybutów), możliwe jest prognozowanie przyszłych przychodów ze sprzedaży, stopy rentowności, a także analiza przyszłych kosztów. Sposób analizy zależy od działu, przykładowo dla marketingu sporządza się między innymi analizy cross-selling, marketing w podziale na lokalizację, analizę zachowań, mikrosegmentację klientów, rozwój kanałów dystrybucyjnych itp.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, albo wybierz plan abonamentowy.

Wybierz abonament już od 83 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 990 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM