Cyfryzacja napędza rozwój finansów

Transformacja cyfrowa jest priorytetem większości instytucji finansowych. Kluczowa jest optymalizacja procesów, budowanie przewagi konkurencyjnej, a także zwiększanie przychodów. Wszystko to zapewnia digitalizacja, ale by ją wprowadzić, musimy pokonać kilka wyzwań.

MC_84_8.jpg

Według badania Alkami Technology, organizacji dostarczającej cyfrowe rozwiązania głównie do banków, dyrektorzy instytucji finansowych różnej wielkości ocenili swoje postępy w transformacji cyfrowej na zaledwie 58 punktów w skali od 0 do 100. Zapytani o strategiczne priorytety transformacji przy finansach, odpowiadali, że to optymalizacja procesów (41%), uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej (31%) oraz dalszy wzrost przychodów (29%). Ale czy te priorytety mają pozytywny wpływ na klienta końcowego, który dokonuje wyboru usług finansowych, kierując się łatwością nawiązywania relacji, integracją płatności i jakością obsługi?

Klienci mają konkretne oczekiwania od instytucji finansowych i wybierają takie, które zapewniają im odpowiednie usługi. Jak podaje Alkami Technology, banki i SKOK-i starają się nadążać za oczekiwaniami klientów, którzy w ostatnich latach znacznie zmienili sposób zarządzania swoimi finansami.

Czego dziś oczekują klienci? Z tegorocznego badania Alkami wynika, że najwięcej osób (73%) chce mieć możliwość otwierania konta bankowego w kanale cyfrowym, bez konieczności odwiedzania placówki banku. Następnie 63% chce korzystać z aplikacji do udzielania pożyczek, 59% szuka rozwiązań do realizacji płatności peer-to-peer, a 51% docenia zdigitalizowane usługi financial wellness. Przez financial wellness należy rozumieć swojego rodzaju zaopiekowanie się klientem, gdzie usługodawca pilnuje m.in. jego zobowiązań finansowych, czy też zapewnia doradztwo inwestycyjne. Poza tym 40% klientów chce mieć łatwy kontakt z pracownikami usługodawcy w postaci czatu na żywo (tekstowego i głosowego), a 26% szuka rozwiązań zapewniających dostęp do kryptowalut.

Organizacje pozabankowe edukują konsumentów na temat tego, co jest możliwe w cyfrowym świecie, niemniej ciągle jest dużo do zrobienia (patrz ramka na stronie 10). Instytucje finansowe muszą z kolei przekształcać się od wewnątrz, aby zachowywać konkurencyjność. Z jakimi wyzwaniami trzeba sobie poradzić? I jakie trendy będą kluczowe w najbliższej przyszłości?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.