WMS zintegrowany z automatyka magazynową – korzyści vs koszty

Managerowie łańcucha dostaw, a w szczególności kierownicy magazynów, są pod coraz większą presją, aby poprawić produktywność i efektywność w magazynie. W celu osiągnięcia oszczędności kosztów magazynowania, automatyzacja WMS musi być najwyższym priorytetem dla magazynu.

CIRZ_10_2020_21.jpg

Liderzy łańcucha muszą zrozumieć wyzwania związane z automatyzacją WMS, dlaczego automatyzacja WMS jest nowym standardem efektywnego zarządzania magazynem oraz co dają nowe narzędzia internetu rzeczy, które udoskonalają automatyzację w magazynie podnosząc jej skuteczność. Pojawiające się trendy w wielokanałowej sprzedaży detalicznej, zapasach konsygnacyjnych i złożonych globalnych łańcuchach dostaw wywierają większą presję na magazyn, aby zwiększyć przepustowość, obniżyć koszty i skrócić cykle magazynowe. Dodajmy do tego wpływ czynników zewnętrznych, oczekiwania klientów dotyczące wysyłki w tym samym dniu i otrzymania przesyłki na drugi dzień. W niektórych większych miastach czas oczekiwania skraca się do kilku godzin.

Menedżerowie napotykają również presję wewnętrzną związaną z ciągłym zarządzaniem magazynem, obsługą większych ilości zapasów, surowców, aktywów, wydajniej z roku na rok. Oznacza to konieczność wdrażania nowych strategii doskonalenia, aby uzyskać krytyczne wydajności, obniżyć koszty i zmaksymalizować produktywność.

Do niezliczonych obowiązków, o które należy dbać, można zaliczyć:

  • zarządzanie pracownikami magazynu, w tym szkolenia,
  • wysoka rotacja magazynu,
  • zwiększanie wydajności i celów KPI,
  • realizacja nowych celów rozwojowych,
  • utrzymanie starego sprzętu i technologii.

Automatyzacja magazynu może być kluczem do rozwiązania problemów związanych z magazynem i dystrybucją. Automatyzacja magazynu umożliwia operacjom magazynowym osiągnięcie lepszych wyników przy znacznie mniejszym wysiłku dzięki zastosowaniu jednej lub więcej technologii. Najlepsze rozwiązania do automatyzacji magazynu są skalowalne, ergonomiczne i zapewniają zwrot z inwestycji (ROI – Return On Investment ) w ciągu miesięcy, a nie lat.

Automatyzacja magazynu składa się z dwóch części: automatyzacji procesów i automatyzacji fizycznej.

Automatyzacja procesów, czasami nazywana automatyzacją systemu, digitalizuje procesy ręczne, takie jak gromadzenie danych o zapasach, integruje te dane ze środowiskiem oprogramowania, takim jak baza danych lub system planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP – Enterprise Resource Planning) lub MRP – planowanie zapotrzebowania materiałowego zapasów w procesie produkcji (MRP – Material Requirements Planning). Ten rodzaj automatyzacji działa w ekosystemie kodów kreskowych, tagów RFID (Radio Frequency Identification – fale radiowe do przesyłania danych) i bezprzewodowych skanerów w celu wprowadzania i śledzenia danych, które są przesyłane do bazy danych, w której są przechowywane do przyszłego wyszukiwania.

Automatyzacja fizyczna, która obejmuje różne formy automatyzacji zmechanizowanej, odnosi się do wykorzystania w magazynie robotów, kobotów (roboty współpracujące z ludźmi bez dodatkowych zabezpieczeń) i systemów zrobotyzowanych. Bardziej kosztowna we wdrożeniu automatyzacja fizyczna zapewnia rozsądny zwrot z inwestycji tylko w przypadku dużych operacji magazynowych i centrów dystrybucji o dużej objętości. Przykłady automatyzacji fizycznej obejmują technologię: samojezdne wózki transportowe ACV Automated Guided Vehicle, autonomiczne roboty mobilne (AMR – Autonomus Mobile Robots), bramki RIFD, drony, hełmy z rozszerzoną rzeczywistością AR, okulary Daqri, egzoszkielety dla pracowników magazynowych, nośniki 3d i podnośniki, AS/RS – Automated storage and retrieval systems – automatyczne systemy składowania i pobierania ładunków oraz szeroką gamę rozwiązań zmechanizowanych, w tym zautomatyzowane systemy przenośników wspomagające produktywność i realizację zamówień.

Oba rodzaje automatyzacji umożliwiają poprawę procedur magazynowych do poziomów, które nie są możliwe do wykonania przez jedną osobę. Automatyzacja przejmuje od pracowników magazynu powtarzalne, monotonne i czasochłonne trudne zadania, przekierowując ich do bardziej znaczących działań tam, gdzie wymagana jest interwencja człowieka.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.