Zrównoważona karta wyników w firmie usługowej

Z założenia przedsiębiorstwa funkcjonują w celu maksymalizacji zysku, jednak nie jest to jedyny powód ich istnienia. Określenie fundamentalnych motywów bytu organizacji nazywamy jej misją. Jest to zestaw najważniejszych wartości, poprzez które firma wpływa na otoczenie i na życie swoich klientów oraz pracowników.

CiRZ_211_27.jpg

Jak przełożyć misję na działanie firmy?

Misja przedsiębiorstwa ma często abstrakcyjny charakter i z punktu widzenia pracowników nie przekłada się bezpośrednio na zrozumiałe i wymierne zadania, które są realizowane w toku codziennego funkcjonowania firmy. Zatrudnieni ludzie powinni jednak wiedzieć w jakim stopniu ich praca przyczynia się do osiągania celów strategicznych całego przedsiębiorstwa. Potrzebują oni zatem wymiernych i jednoznacznych wytycznych określających, na jakich działaniach powinni się koncentrować oraz jak ocenia się ich dokonania. Narzędziem umożliwiającym przełożenie misji oraz wynikającej z niej długoterminowej strategii firmy na konkretne cele i mierniki jest zrównoważona karta wyników.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.