Zarządzanie łańcuchem dostaw (Supply Chain Management, SCM)

Zintegrowany łańcuch decyzji dotyczący wszystkich wysiłków związanych z produkcją oraz dostarczaniem finalnych produktów od dostawców dostawcy do odbiorców odbiorcy. Współcześnie łańcuchy dostaw stają się ważnym czynnikiem uzyskiwania przewagi konkurencyjnej. Napotykają one jednak wciąż nowe wyzwania. Nowoczesne firmy wyróżniają się szybkością działania przy jednoczesnym dostarczaniu produktów przygotowywanych według indywidualnych upodobań klientów. Zadaniem łańcuchów dostaw staje się potwierdzanie możliwości realizacji indywidualnych zleceń odbiorców przetwarzanych równolegle w wielu lokalizacjach i precyzyjne dostarczanie zamówionych towarów do miejsc przeznaczenia. W tym czasie wiele czynników biznesowych takich, jak popyt, moda czy otoczenie ekonomiczne, może się nagle zmienić. Zarówno przetrwanie, jak i sukces firmy, w takich warunkach zależy od odpowiedzi na kilka fundamentalnych pytań:
* Jak reagować na zmiany popytu bez utrzymywania nadmiernego zapasu?
* Jak współpracować z dostawcami, gdy nasze plany mogą zmieniać się szybko?
* Jak utrzymać dotychczasowy poziom obsługi klientów przy mniejszych zapasach, zaangażowanym kapitale i środkach trwałych?
* Jak sprawnie wprowadzać nowe produkty na rynek i odpowiadać na rosnący na nie popyt?
* Jak sprawnie dotrzeć do indywidualnego klienta końcowego w sytuacji, gdy nasz łańcuch dostaw jest zorientowany na przemieszczanie dużych mas towarowych?
* Jak utrzymać wydajność łańcucha dostaw w warunkach dużej różnorodności asortymentu, krótkich czasów dostaw i jednocześnie wyprzedzić konkurencję?
* Jak spełnić potrzeby klienta, gdy nasz kluczowy dostawca nie jest w stanie dostarczyć niezbędnych komponentów?
Aby odpowiedzieć na te pytania, należy wyjść poza tradycyjne rozumienie pojęcia łańcucha dostaw. Sekwencyjne przekazywanie informacji od jednego do drugiego partnera gospodarczego nie jest metodą szczególnie efektywną, gdy weźmie się pod uwagę możliwości nowoczesnej gospodarki elektronicznej. Ten sposób jest za wolny, za mało dokładny i za drogi. Zamiast tego warto pomyśleć o grupie współpracujących firm powiązanych ze sobą siecią logistyczną obejmującą dostawców, producentów, dystrybutorów i klientów. W sieci tej dynamicznie dzieli się informacje i współpracuje w ramach wspólnie wytyczonych celów biznesowych.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.