Chmura nadciąga

Przewiduje się, że w niedługiej perspektywie czasowej dostęp do funkcjonalności wspierających procesy w firmie będzie możliwy tylko i wyłącznie w postaci usługi chmurowej. Ten model wybrali dostawcy, bardzo mocno go promują i posiada on szereg zalet, zarówno od strony klienta, jak i samego dostawcy. Czas podejść bardziej świadomie do decyzji związanych z wykorzystaniem oprogramowania w chmurze, bo z pewnością będzie ono coraz szerzej i częściej wykorzystywane.

MC_80_56.jpg

On-premises vs chmura

W przypadku podstawowych fukcjonalności rozwiązań wspierających controlling, analitykę, planowanie i budżetowanie nie widać zasadniczych różnic pomiędzy wdrożeniami on-premises i w chmurze. To użytkownicy i właściciele procesów, które oprogramowanie ma wspierać, powinni być kluczowi w podejmowaniu decyzji o wyborze systemu. Oprogramowanie, niezależnie od tego, w jaki sposób mamy do niego dostęp, powinno służyć wspieraniu konkretnych pomysłów i procesów. Jego wartość dla organizacji zależy od tego, w jaki sposób jest wykorzystywane.

IT, controlling, zarząd – zaangażowanie, strategie, rola

To controlling powinien podjąć decyzję, jakiego rodzaju procesy chce wspierać, jakiego rodzaju optymalizacja jest potrzebna, co można robić lepiej, sprawniej i inaczej, aby osiągać cele biznesowe. We wdrożeniach chmurowych udział IT może być minimalny, dostęp do oprogramowania poprzez usługę nie wymaga zaangażowania wewnętrznych służb informatycznych, budowy infrastruktury i wielu elementów, które w tradycyjnym rozumieniu stanowią działania IT. Jest to absolutna nowość, bo możemy się skoncentrować wyłącznie na biznesie i podejść do rozwiązywania problemów związanych ze wsparciem konkretnych procesów, a nie skupiać się na samej infrastrukturze, która jest do tego potrzebna. Ciężko wyobrazić sobie jakikolwiek biznes bez udziału IT, wiele przedsiębiorstw posiada model oparty o informatykę, więc warto powierzyć IT rolę partnera strategicznego w rozwoju rozwiązań chmurowych, co będzie nowym obszarem współpracy między tradycyjnie rozumianym biznesem a IT w firmie. Oczywistym jest, że projekty, które wspomagają lepsze zarządzanie w firmie wymagają również zaangażowania na szczeblu zarządu.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.