Wizualizacja oceny jakości rozmów za pomocą wykresu mozaikowego

To, że przedsiębiorstwa mają własne strony internetowe jest w obecnych czasach standardem. Współczesny klient to przede wszystkim osoba mająca dostęp do Internetu, który jest bazą wszelakich informacji. Wykorzystywanie tego źródła kontaktu z klientem sprawia, że firmy często zainteresowane są badaniem poziomu satysfakcji z prowadzonej obsługi.

info_11_10.jpg

Naszym zadaniem będzie stworzenie wykresu na podstawie zestawionych w Excelu danych (Rysunek 1), który będzie prezentował ocenę jakości obsługi klientów.

Na podstawie zebranych w Excelu danych stworzymy tabelę przestawną w osobnym arkuszu.

W obszarze „wiersze” umieścimy staż klienta oraz ważność klienta. Ważność klienta jest ustalana zgodnie z założeniami firmy i zależy od stażu klienta. Układ pól tabeli przestawnej prezentuje Rysunek 2.

Do obszaru Kolumny dodamy pole Ocena rozmowy, a do obszaru Wartości wrzucimy sumę z oceny rozmowy.

Po zastosowaniu wcześniej opisanej procedury otrzymujemy w tabeli wartość sumy wszystkich ocen. Chcieliśmy jednak otrzymać udział procentowy wystawionych ocen w podziale na staż klienta. W obszarze wartości wybieramy Ustawienia pola wartości, następnie przechodzimy do zakładki Pokazywanie wartości jako i znajdujemy w liście Pokaż wartości jako % sumy wiersza.

Po wykonaniu opisanych czynności otrzymujemy tabelę przestawną z odpowiednimi wartościami. Aby stworzyć wykres mozaikowy, musimy przygotować dane wsadowe poprzez stworzenie tabeli przejściowej. W pierwszej kolejności pod naszą tabelą przestawną tworzymy wiersz z opisem udzielanych ocen przez klientów od
1 do 5 (w tym 1 – słaba jakość obsługi, 5 – wysoka jakość obsługi). W następnym wierszu wprowadzimy wartość 0% pod każdą oceną oraz utworzymy kolumnę Ważność klientów ze względu na staż. Po dodaniu wartości zero wprowadzamy kolejno trzy następne wiersze. Wstawimy w nich identyczne wartości dla klienta ze stażem 0–1. Z kolei w kolumnie Ważność B rozmieścimy odpowiednie przedziały wartości, tak aby powstała nam tabela jak na Rysunku 4.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 54% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.