Jak z danych wycisnąć informacje? Czyli o tym, jak Business Intelligence zmienia handel

Pierwsza zasada handlu? Klient ma zawsze rację. Jak jednak mamy się dowiedzieć, czego ten klient chce, oczekuje, jakie są jego „racje”, co zrobić, żeby był zadowolony? To nie jest przecież łatwe. Zapotrzebowanie i preferencje klientów cały czas się zmieniają, jeśli nie z powodu czynników zewnętrznych i trendów, to spowodowane naturalnymi zmianami, którym podlegają konsumenci. Mamy więc szereg wyzwań: gromadzenie przekrojowych, aktualnych danych z rynku, wykorzystanie danych dotyczących organizacji oraz wszystkich firm współpracujących, uporządkowanie informacji i stworzenie algorytmów, które pomogą organizacjom lepiej zrozumieć klientów i rynek.

INFO_30_15.jpg

Tutaj pojawia się Business Intelligence – narzędzie do analizy firm i otoczenia, dające potrzebne wyniki. W skrócie, jest to potężne oprogramowanie, które pobiera i przetwarza dane, dając różnego rodzaju informacje oraz wnioski. Jego głównym celem jest wsparcie decyzji biznesowych, a także wykazanie newralgicznych miejsc, które wymagają działania. Dzisiejsze narzędzia do analizy biznesowej pozwalają firmom wykorzystywać dane nie tylko do przewidywania bieżącej sprzedaży, ale także do dostrzegania przyszłego potencjału, trendów i zrozumienia potrzeb klientów na wielu poziomach.

Jednak warto zaznaczyć, że sama analityka BI nie wystarczy – powinna być ona integralną częścią ogólnej strategii firmy. Od wytworzenia produktu po sprzedaż, marketing, dane z rynku itd. – analiza biznesowa może obejmować wszystkie istotne dla efektywności firmy obszary.

Co możemy dzięki BI otrzymać?

  • Przetworzenie dużej ilości danych oraz ich eksplorację.
  • Wizualizacje analizy danych – czyli czytelną prezentację informacji, jakimi dysponujemy.
  • Raportowanie – pewność, że organizacja ma dobre wyniki finansowe, ma kluczowe znaczenie. Narzędzia BI do raportowania zbierają informacje z całej firmy i je przetwarzają, dostarczając raporty umożliwiające podjęcie optymalnych i szybkich decyzji biznesowych.
  • Analitykę predykcyjną – czyli modele dotyczące przyszłości. Jak, bez kosztów, możemy sprawdzić, czy dana strategia zadziała? Dzięki modelom BI możemy przeprowadzić symulacje, które mogą być wsparciem procesów decyzyjnych. BI pozwala na racjonalne przewidywanie nadchodzących trendów i zachowań klientów, mających wpływ na przyszły rozwój organizacji.
  • Informacje o otoczeniu biznesowym.
  • Informacje wspierające zarządzanie pracą ludzi, na podstawie którego można zoptymalizować proces zarządczy w firmie.
  • Analitykę przygotowaną na różne narzędzia, również mobilne.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.