Technologia zapewnia wyższą wydajność pracy

Według trzech czwartych ankietowanych pracowników małych i średnich firm nowoczesna technologia zapewnia im wyższą wydajność pracy i zapewnia większą elastyczność – wynika z opublikowanego przez Ipsos MORI w piątek dla Microsoft badania „Nowoczesne IT w MŚP 2016”.

74 proc. przedstawicieli polskiego sektora małych i średnich przedsiębiorstw przyznaje, że możliwość realizacji zadań z dowolnego miejsca i pełen dostęp do firmowych plików, poczty i kalendarza mają znaczący wpływ na wydajność ich pracy. Twórcy badania podkreślają, że wynik ten przewyższa o 5 proc. średnią europejską.

Dodatkowo 73 proc. szefów i właścicieli małych i średnich firm zgadza się z opinią, że proces digitalizacji w ich organizacjach jest „napędzany” przez IT.

„Wyraźnie dostrzegam, jak małe i średnie firmy w Polsce czerpią korzyści z innowacyjnych technologii, takich jak chmura, które pomagają im wyprzedzić większych rywali i poprawić konkurencyjność zarówno w skali lokalnej, jak i globalnej. Różnorodne przedsiębiorstwa z sektora małych i średnich firm przechodzą aktualnie transformację cyfrową, co prowadzi nie tylko do wzrostu ich biznesu, ale również rozwoju gospodarki. W konsekwencji wspiera to proces dążenia kraju do osiągania lepszych wyników ekonomicznych” – ocenił prezes Microsoft International, Jean-Philippe Courtois.

63 proc. badanych przez Ipsos MORI zwraca uwagę, że atutem technologii informatycznych jest też zapewnienie stałego kontaktu z zespołem w trakcie wykonywania zadań służbowych. Takiego zdania jest 65 proc. pracowników małych i średnich firm w Europie. Natomiast 82 proc. zatrudnionych w takich przedsiębiorstwach w Polsce zwraca uwagę, że kluczowe dla nich jest, że dane są chronione niezależnie od miejsca, w którym się znajdują; średnia europejska w tym przypadku to 78 proc.

42 proc. osób pracujących w sektorze usług, którzy wzięli udział w badaniu, przyznaje, że nie muszą być obecni w biurze w ciągu swojego dnia pracy. Odsetek ten jest zdecydowanie niższy w przypadku sektora produkcji i sprzedaży hurtowej – jedynie 22 proc. osób zatrudnionych w tym obszarze zgodziło się z tym twierdzeniem. W przypadku najwyższego kierownictwa, wymóg obecności w biurze w celu realizacji swoich zadań podkreśla 60 proc. respondentów, podczas gdy jedna trzecia jest w stanie wykonać swoją pracę w sposób zdalny.

Badanie przeprowadzono w lutym 2016 roku na próbie 500 firm.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.