Wielowymiarowa analiza danych sprzedażowych

Zarządzanie sprzedażą wymaga spojrzenia na wyniki z wielu perspektyw. W każdej z nich szukajmy punktów odniesienia, które pozwolą nam wyrobić sobie zdanie i podjąć konkretne działania i decyzje. Wśród analizowanych wymiarów interesują nas szczególnie te, które dotyczą osób (kto?), produktów (co?), czasu (kiedy?) i miejsca (gdzie?), które łącznie dają nam obraz „Dlaczego?”.

INFO_02_44.jpg

Kto? – wymiar osób

Kluczem do realizacji celów sprzedażowych jest spójne działanie każdego, najmniejszego mechanizmu sprzedażowej struktury. Zorientowanie wokół wspólnych planów pozwala na ich monitorowanie i wytworzenie systemu szybkiego reagowania. Na poziomie dashboardu menedżera sprzedaży (czasem w polskiej literaturze używa się słów „kokpit” lub „pulpit”, jednak w dalszej części artykułu mowa będzie o dashboardzie, czyli raporcie wielkości deski rozdzielczej) należy kłaść nacisk na odwzorowanie kaskady celów i jej odniesienia do struktury.

Menedżer wychodząc od ogólnych informacji na poziomie makroregionów może zejść na poziom regionów i pojedynczych pracowników działu sprzedaży. Z tak przygotowanego zestawienia płyną konkretne sygnały na temat całych regionów.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.