Dobry moment na BI w controllingu

Rozmowa z Michałem Stadnickim, dyrektorem Centrum Konsultingu Systemów Business Intelligence Comarch S.A. rozmawiamy o zastosowaniach BI w controllingu i finansach, kluczowych czynnikach sukcesu w projekcie wdrożeniowym oraz zmieniających się oczekiwaniach firm wobec BI i czynnikach blokujących wdrożenie.

business-intelligence-on-tablet-pc-computer-xs.jpg

Czy wprowadzenie rozwiązań Business Intelligence w obszarze controllingu jest warte zachodu?

Oczywiście, że warto wdrażać rozwiązania Business Intelligence w obszarze controllingu. Zajmując się planowaniem, koordynowaniem i kontrolą przebiegu procesów ekonomicznych przedsiębiorstwa, najwygodniej nadzorować wszystkie działania, mając szybki dostęp do odpowiednich danych, przedstawionych w przystępnej formie. Wdrożenie rozwiązań BI gwarantuje, że ten warunek będzie spełniony, daje jedną spójną wersję informacji w obrębie całego przedsiębiorstwa.

Czy mógłby Pan wymienić główne korzyści płynące z tego dla całej organizacji, jej zarządu i dyrektora finansowego?

Wdrożenie BI prowadzi do tego, że różnego rodzaju zagrożenia wykrywane są we wcześniejszej fazie niż bez modułu BI. Służą do tego m.in. system alertów i subskrypcji czy wnikliwa analiza raportów. Umożliwiają one szybszą reakcję i zażegnanie niebezpieczeństwa już na samym początku, pozwalając uniknąć błędnych, często kosztownych, decyzji. Daje to oszczędność czasu i pieniędzy – dwóch bardzo ważnych dla firmy wartości.

Kiedy powinno się zacząć rozważać wdrożenie rozwiązań Business Intelligence w dziale finansów? Co powinno być do tego impulsem?

Tak naprawdę każdy moment jest dobry na wdrożenie rozwiązań BI w dziale finansów, i nie tylko. Przedsiębiorstwa przechodzą przez różne fazy rozwoju, w każdej fazie mają inne potrzeby dotyczące BI, ale takie potrzeby są zawsze. Impulsem może być na przykład moment, kiedy pracownicy sami dojdą do wniosku, że nie radzą już sobie z tak dużymi ilościami informacji generowanymi z różnych źródeł. Często impulsem jest rozwój innych systemów informatycznych, nowy system ERP, dodatkowy system CRM, z którego dane należy zintegrować.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 52% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.