Budżet start-upu - jak opracować plan finansowy, unikając błędów?

Monika Błaszkowska Controlling i Rachunkowość Zarządcza 8/2017 nr 8/2017 z dnia 2017-08-01
CiRZ_215_19.jpg

Dla inwestorów poszukujących ciekawych przedsięwzięć z potencjałem rozwojowym liczy się głównie pomysł, dzięki któremu start-up ma szansę szybko wypłynąć na rynku i stać się dochodowym biznesem w przyszłości. Uwagę inwestorów przyciągają zatem idee innowacyjne, niebanalne i wyróżniające się spośród tysięcy projektów ubiegających się o finansowanie. Nawet najlepszy pomysł, który nie jest poparty rzetelnym biznesplanem oraz realnym budżetem, ma jednak niewielkie szanse na pozyskanie finansowania od anioła biznesu. Dlatego tak ważne jest, aby w początkowej fazie działalności poświęcić czas na przygotowanie dobrego planu finansowego, który przekona inwestora do współpracy.

Biznesplan to dokument opisujący w wielu wymiarach przedsięwzięcie oraz sposób wejścia na rynek, a także finansowanie. Jest podstawowym elementem w fazie budowania nowego biznesu. Formułuje cele na przyszłość (zwykle od roku do kilku lat) i sposoby ich osiągnięcia, w powiązaniu z aktualną sytuacją firmy i całego rynku oraz prognozami danej branży na przyszłość. Biznesplan to ocena przedsięwzięcia, jego potencjału oraz szans i możliwych zagrożeń. Opisuje działania marketingowe, reklamowe oraz sprzedażowe. Tworzy wizję rozwoju firmy. Jest nieodzowny w przewidywaniu i przystosowaniu się do zmian zachodzących na rynku.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywny abonament przejdź do LOGOWANIA. Aby dobrać najkorzystniejszy plan abonamentowy przejdź do ZAMÓWIENIA ABONAMENTU.

Zaloguj Zamów abonament

    Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza 8/2017

Drukuj

Zobacz również

Filtruj artykuły wg.