Małe kroki, wielkie zmiany – Kaizen w Hortimex

Katarzyna Sobieraj Magazyn Controlling 53/2017 nr 53/2017 z dnia 2017-08-08
kola.jpg

Coraz częściej impulsem do wdrożenia systemu zarządzania jakością (SZJ) jest potrzeba posiadania certyfikatu, a nie dostrzega się korzyści doskonalenia organizacji oraz podnoszenia w ten sposób jakości wyrobów i usług.

Duże podmioty narzucają mniejszym obowiązek posiadania wdrożonego i certyfikowanego SZJ. Firmy, aby właściwie odpowiedzieć na te potrzeby, wdrażają skomplikowane i kosztowne systemy. Istnieje jednak rozwiązanie, dzięki któremu doskonalenie może przynieść wymierne korzyści dla firm.Rozwiązaniem, które w Polsce w ostatnim czasie zdobywa coraz większą popularność, jest Kaizen. Po japońsku oznacza ono zmianę na lepsze. Jest to bardziej filozofia niż system zarządzania. Tam, gdzie wdrożony jest Kaizen, panuje atmosfera, w której rozwiązuje się problemy poprzez współdziałanie. Głównym impulsem do zmiany jest eliminacja marnotrawstwa, z japońskiego: muda. Zmiany wdrażane są drobnymi krokami. Jednym z założeń jest wprowadzanie każdego dnia choćby najmniejszego usprawnienia w organizacji. Wprowadzane rozwiązania są zdroworozsądkowe i niskobudżetowe.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywny abonament przejdź do LOGOWANIA. Aby dobrać najkorzystniejszy plan abonamentowy przejdź do ZAMÓWIENIA ABONAMENTU.

Zaloguj Zamów abonament

    Źródło: Magazyn Controlling 53/2017

Drukuj

Zobacz również

Filtruj artykuły wg.