Organizacja pracy firmy w chmurze obliczeniowej

Informatyzacja biznesu w modelu cloud computingu jest faktem. Po rozwiązania wykorzystujące technologie chmury obliczeniowej, np. oprogramowanie typu SaaS, sięga coraz więcej podmiotów. Nie jest to już domena dużych organizacji. Chmura obliczeniowa rozwija się niezwykle dynamicznie w sektorze MSP, a także w sektorze administracji i edukacji. Wejście w technologie zdalnej dystrybucji usług IT jest wyjątkowo proste, ale dotyka wielu różnych aspektów organizacyjnych, na co warto zwrócić uwagę.

cloud-computing-services-and-data-sharing-concept-xs.jpg

Firma, która decyduje się korzystać z rozwiązań cloud computing, musi mieć doskonałe połączenie z siecią. Z jednej strony przepustowość łącza powinna być odpowiednia, aby zapewnić komfortowe warunki pracy całego zespołu. Wykonywanie zadań w chmurze wymaga ciągłej komunikacji urządzeń z serwerami, na których działa oprogramowanie i przetwarzane są dane. Ważne, aby zapewnić synchroniczne łącze o odpowiednim transferze. Można przyjąć, że obecnie w przypadku małego przedsiębiorstwa powinno to być synchroniczne łącze o prędkości 30 Mb/s. Wybierając dostawcę, warto sprawdzić jego infrastrukturę i dopytać o alternatywne linie. Najpoważniejsze ryzyko biznesowe chmury obliczeniowej to przerwanie dostępu do danych. Standardowo aplikacje chmurowe są wyposażone w funkcje podtrzymania ciągłości pracy w przypadku braku dostępu do chmury (dane są buforowane i gdy tylko udaje się nawiązać połączenie z serwerem, następuje synchronizacja i aktualizacja danych na urządzeniu pracownika). Niemniej jednak przerwa w dostępie do zasobów wydaje się najczęstszym problemem. W przypadku szczególnie wrażliwych procesów biznesowych warto zapewnić niezależne łącza od co najmniej dwóch alternatywnych dostawców, którzy korzystają z innej infrastruktury sieciowej. Doświadczenie pokazuje, że największe problemy pojawiają się w przypadku lokalnych awarii sieci światłowodów. Wyłączenie jednego łącza nie uniemożliwia wówczas połączenia z chmurą obliczeniową.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.