Rodzaje strategii rozwoju oraz zastosowanie zrównoważonej karty wyników do jej wyznaczenia i wdrożenia w przedsiębiorstwie

Teoria i praktyka zarządzania strategicznego dostarczają szerokiej wiedzy na temat rodzajów strategii rozwoju. Już po przeprowadzeniu analiz strategicznych można przyjąć założenia co do wyboru rodzaju najbardziej optymalnego kierunku rozwoju.

Wybór strategii zawsze zależy od aktualnej sytuacji przedsiębiorstwa, rynku, na którym funkcjonuje oraz aspiracji i wizji osób decydujących o rozwoju firmy. Dlatego też każda strategia jest wyjątkowa i niepowtarzalna.

Kompleksowe podejście do wyznaczenia strategii zakłada formułowanie jej na trzech poziomach:

  • ogólnym dla całej organizacji, określającym na jakich obszarach biznesowych firma się skoncentruje i w jaki sposób będzie się rozwijać,
  • następnie kaskadowanie jej na poziom poszczególnych biznesów, dla których przyjmowane są adekwatne strategie konkurencji, oraz
  • przełożenie jej na obszar strategii funkcjonalnych: badań i rozwoju, marketingu, produkcji, logistyki, kapitału ludzkiego, finansów czy IT, wspierających realizację strategii rozwoju firmy i jej jednostek biznesowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.