Czynnik ograniczający niepewność

Wywiad z KAROLEM SIKORĄ, kierownikiem działu MIS i zasilania modeli kosztowych w Poczta Polska SA, Head of the ICV Work Group Warszawa.

Typical_Polish_mailbox.jpg

Jak zmiany, które zaszły w ostatnich latach w Poczcie Polskiej, wpłynęły na Dział Informacji Zarządczej, którym Pan kieruje?

Od 2011 roku Poczta Polska bardzo szybko się zmienia. Stawiamy mocno na rozwój, chcąc wypracować lepszą pozycję rynkową nie tylko na kurczącym się rynku usług listowych, ale przede wszystkim na rynku KEP oraz usług finansowych. Podobnie od 2011 r. datuje się prace nad wdrożeniem Systemu Informacji Zarządczej (MIS). W warunkach zliberalizowanego rynku usług pocztowych, a jednocześnie pełnienia funkcji operatora wyznaczonego Poczta Polska potrzebuje szerokiego spektrum informacji – z jednej strony niezbędnej do zarządzania, a z drugiej zapewniającej wypełnianie obowiązków regulacyjnych. Można zatem powiedzieć, że zmiany zaplanowane przez Zarząd były bezpośrednią przyczyną rozpoczęcia budowy Systemu Informacji Zarządczej, a w efekcie powstania działu, którym kieruję.

Ponadto w ostatnich latach w Poczcie Polskiej realizowanych jest wiele ważnych inicjatyw, np. jesteśmy jednym z liderów w zakresie wykorzystania metodyki Lean Six Sigma przy odchudzaniu i optymalizacji procesów. Realizacja tego typu projektów wymaga szerokiej i wiarygodnej informacji zarządczej, której udostępnianiem właśnie się zajmujemy.

W listopadzie 2013 r. Poczta Polska przegrała przetarg na obsługę pocztową sądów i prokuratur, co stanowiło dla Was duży cios. Jakie działania podjęliście, aby zminimalizować negatywne skutki tej sytuacji?

Wdrożyliśmy Program Wyzwania Wzrostu, obejmujący kilkadziesiąt inicjatyw (z obszarów zarówno bezpośrednio sprzedażowych, ofero-wanych usług, jak i dotyczących organizacji procesów) mających zminimalizować skutki utraty kontraktu. Wiele z nich jest w końcowej fazie realizacji, a część została już wdrożona. Efekty tych prac są bardzo obiecujące.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.