II Forum Nowoczesnego Controllingu

8-9 października br., w warszawskim Airport Hotel Okęcie, po raz drugi odbyło się Forum Nowoczesnego Controllingu, którego jednym z organizatorów był Controlling i Rachunkowość Zarządcza. Tematem przewodnim były „Koszty pod kontrolą”.

Wydarzenie prowadzone przez praktyków dla praktyków miało na celu wymianę doświadczeń oraz spotkanie potencjalnych partnerów do współpracy. Poszczególne prelekcje specjalistów opierały się na przedstawieniu case study z ich codziennej pracy, dotyczących procesów i narzędzi identyfikacji, kalkulacji oraz optymalizacji kosztów w przedsiębiorstwie. Forum trwało dwa dni, a każdemu z nich towarzyszyła myśl przewodnia. Podczas pierwszego dnia «Wdrożenia i rezultaty» zaprezentowane zostały, m.in. przykład optymalizacji kosztów działań w Shared Services Center jakim jest firma Capgemini, o skutecznych narzędziach w służbie controllingu opowiedział przedstawiciel firmy Codec Polska pan Marek Rulak. Firma ABC Akademia przedstawiła przykłady wdrożenia zasobowo-procesowego rachunku kosztów w przedsiębiorstwach usługowych na gruncie polskim. Pan Jacek Pytel dyrektor biura controllingu w Grupie Kapitałowej Jastrzębskiej Spółki Węglowej przedstawił proces konsolidacji procesów planistycznych przy użyciu narzędzi Business Intelligence. O Value Steam Mappingu i  wpływie tego narzędzia na optymalizację procesów i redukcję kosztów opowiedział przedstawiciel firmy BalticBerg Consulting, pan Arkadiusz Burnos. Dwie prelekcje z pierwszego dnia forum obrazowały proces wdrożenia narzędzi controllingowych z dwóch perspektyw: dostawcy rozwiązania controllingowego i odbiorcy. Pierwszą z nich był proces wdrożenia controllingu i jego narzędzi w PKP SA (którą reprezentował dyrektor Departamentu Controllingu i Reorganizacji pan Rafał Zborowski) przez firmę Domdata. Drugą taką prelekcją był temat procesu wdrożenia narzędzia do analizy kosztów kanałów dystrybucji w firmie Plastic Group przez dostawcę systemów controllingowych, jakim jest firma CONTROLLING SYSTEMS. Drugiego dnia wydarzenia o temacie przewodnim «Inspiracje», zaprezentowana została przez przedstawiciela grupy nazwa.pl, koncepcja Total Cost Ownership przy tworzeniu planu inwestycji zakupu serwerów w chmurze. Również o chmurze i jej wpływie na obniżenie kosztów działalności firmy mówił CEO firmy Fly on the Cloud, pan Piotr Wieczorek. Różnice w podejściu do zagadnienia kosztów – o tym kiedy niski koszt nie jest dobry, a wysoki nie jest zły dowiedzieliśmy się od pana Daniela Wójcika z GRUPY INCO SA. Całe wydarzenia zamknęła prelekcja pana Piotra Szulczewskiego na temat toolingu jako metody optymalizacji podatkowej.

Merytoryka i organizacja wydarzenia została bardzo dobrze oceniona przez uczestników, którzy z chęcią deklarowali udział w przyszłorocznej edycja. Mamy nadzieję, że przyszłoroczna edycja również skupi takie grono ekspertów, a przede wszystkim praktyków z dziedziny controllingu i zarządzania.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.