II Forum Nowoczesnego Controllingu już za nami

8-9 października br. w warszawskim Airport Hotel Okęcie po raz drugi odbyło się Forum Nowoczesnego Controllingu, którego jednym z organizatorów był magazyn „Finanse i Controlling”. Tym razem hasło przewodnie brzmiało: Koszty pod kontrolą.

Wydarzenie zorganizowane przez praktyków dla praktyków było polem wymiany doświadczeń oraz spotkaniem partnerów do współpracy. Każda z prelekcji stanowiła ciekawe case study, z codziennej pracy prelegentów i dotyczyła procesów i narzędzi identyfikacji, kalkulacji oraz optymalizacji kosztów. Oba dni posiadały swoją myśl przewodnią. Hasło „wdrożenia i rezultaty” przyświecało obradom 8 października. W czwartek zaprezentowane zostały m.in.: przykłady optymalizacji kosztów działań w SSC, jakim jest firma Capgemini, czy skuteczne narzędzia w służbie controllingu (o czym opowiedział Marek Rulak z Codeca). ABC Akademia przedstawiła z kolei przykłady wdrożenia zasobowo-procesowego rachunku kosztów w przedsiębiorstwach usługowych na gruncie polskim. Jacek Pytel, dyrektor biura Controllingu w Grupie Kapitałowej Jastrzębskiej Spółki Węglowej, przedstawił proces konsolidacji procesów planistycznych przy użyciu narzędzi BI. O Value Steam Mapping i jego wpływie na optymalizację procesów i redukcję kosztów opowiedział Arkadiusz Burnos z BalticBerg Consulting. Dwie prelekcje pierwszego dnia obrazowały proces wdrożenia narzędzi controllingowych z dwóch perspektyw: dostawcy i odbiorcy rozwiązania controllingowego. Pierwszą z nich był proces wdrożenia controllingu i jego narzędzi w PKP SA przez firmę Domdata, drugą – wdrożenie narzędzia do analizy kosztów kanałów dystrybucji w Plastic Group przez CONTROLLING SYSTEMS. Drugiego dnia tematem przewodnim były „Inspiracje”. Dwie prezentacje dotyczyły chmury. Pierwsza – finansowa – omawiała koncepcję TCO przy tworzeniu planu inwestycji zakupu serwerów w chmurze. Druga przedstawiała wpływ chmury na obniżenie kosztów działalności firmy. Różnice w podejściu do zagadnienia kosztów – o tym, kiedy niski koszt nie jest dobry, a wysoki nie jest zły, usłyszeliśmy od Daniela Wójcika z GRUPY INCO SA. Całe wydarzenie zamykała prelekcja Piotra Szulczewskiego na temat toolingu jako metody optymalizacji podatkowej.

Merytoryka i organizacja wydarzenia zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników, którzy z chęcią deklarowali udział w przyszłorocznej edycji, na którą już dziś serdecznie Państwa zapraszamy.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.