Model analizy sprzedaży w Power BI w Stiokvis Tapes Polska

Piotr Rożak Informacja Zarządcza 19/2019 nr 19/2019 z dnia 2019-05-01
INFO_19_39.jpg

Do końca 2018 r. informacja biznesowa w firmie Stokvis Tapes Polska była przekazywana w postaci ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. W artykule zaprezentowano wdrożenie nowoczesnej analizy sprzedaży opartej na Power BI, z uwzględnieniem procesu decyzyjnego, kolejnych etapów wdrożenia oraz korzyści i kosztów, jakie mu towarzyszyły.

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Kowalach koło Gdańska jest polskim oddziałem grupy Stokvis, globalnego konwertera i dystrybutora materiałów piankowych i taśm o ugruntowanej pozycji na wielu rynkach przemysłowych. Firma od 15 lat dostarcza projektowane specjalnie na potrzeby klienta produkty, w szczególności do motoryzacji i elektroniki na terenie Europy.

Wdrożenie systemu ERP

Z początkiem 2018 r. w miejsce dwóch nierozwijanych już odrębnych systemów wdrożono w spółce system ERP – Microsoft Dynamics Nav, który otworzył nowe, niedostępne wcześniej możliwości agregowania informacji niemal w każdym obszarze działalności. Na tle aktywnej konkurencji, presji na rynkach surowcowych i rosnących kosztów produkcji kluczowym obszarem, który wymagał przebudowania i dostosowania do coraz bardziej zmieniającego się otoczenia, była szeroko rozumiana analiza sprzedaży.

Do końca 2018 r. w spółce działał tradycyjny model przekazywania informacji sprzedażowej, w formie ręcznie generowanych i wysyłanych przez e-mail raportów Excela. Rozwiązanie to miało szereg oczywistych wad i ograniczeń:

  • informacja kompilowana i raportowana co najwyżej w cyklach tygodniowych – brak zasobów do raportowania w cyklach dziennych, a bezpośredni dostęp do systemu nieefektywny,
  • słaba responsywność zespołu handlowego przy podejmowaniu szybkich decyzji,
  • trudności w składaniu prognoz sprzedaży,
  • ograniczona możliwość wizualizacji danych, kalkulacji wskaźników i statystyk – brak zasobów do koniecznego indywidualizowania każdego raportu,
  • ograniczona możliwość podłączenia danych niewprowadzanych do systemu, np. budżetów,
  • raport w formie szczegółowych tabel Excela niechętnie podejmowany przez menedżerów,
  • zbyt duża liczba e-maili.

W związku z tym konieczne stało się zastąpienie tego procesu innym, nowoczesnym, elastycznym, wielowymiarowym, wystandaryzowanym, zautomatyzowanym i o jak największej dostępności.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywny abonament przejdź do LOGOWANIA. Aby dobrać najkorzystniejszy plan abonamentowy przejdź do ZAMÓWIENIA ABONAMENTU.

Zaloguj Zamów abonament

    Źródło: Informacja Zarządcza 19/2019

Drukuj

Zobacz również

Filtruj artykuły wg.