Sześć grzechów głównych w analizie raportów z Google Analytics

W Polsce we wrześniu 2016 r. było 24,7 mln internautów1, na świecie – 3,42 mld2. Dlatego aż 82% firm deklaruje, że wykorzystuje Google Analytics do analizy użytkowników na swojej witrynie internetowej. Niestety, jedynie kilka procent z nich robi to dobrze. Poznaj 6 najczęściej popełnianych błędów podczas analizy raportów z GA.

CIRZ_11_18_1.png

Z tych danych wypływa jeden wniosek: chociaż wszyscy jesteśmy zgodni co do tego, że powinniśmy wiedzieć: kim są nasi użytkownicy/ /klienci, co lubią, w jaki sposób trafiają na naszą stronę, jak się po niej poruszają, jak wygląda ich ścieżka zakupowa, gdzie tworzy się sprzedaż, co wspomaga konwersje3, kiedy i dlaczego rezygnują z zakupów, to w praktyce nie radzimy sobie ani z danymi, jakie otrzymujemy, ani z raportami. Taki stan rzeczy powoduje, że wyciągamy złe wnioski i finansujemy nierentowne działania marketingowe. To, co dzieje się na stronie internetowej Twojej firmy, w Twoim sklepie internetowym czy na blogu jest podstawą Twojego biznesu. Nawet jeśli działasz w branży trudnej albo w modelu B2B – gdzie decyzje zakupowe podejmują zespoły osób w oparciu o zindywidualizowane oferty – musisz być online4. Prawda jest taka, że dobry marketing nie istnieje bez analityki, a dobry controlling – bez faktycznego rozumienia analiz. Jeśli więc chcesz zbadać swoją sprzedaż online, ocenić skuteczność poszczególnych kampanii i ich rentowność, musisz skorzystać z Google Analytics, czyli najpopularniejszego i – co ważne – właściwie bezpłatnego5 narzędzia analitycznego Google’a zbierającego dane dotyczące użytkowników Twojej strony. Google Analytics (w skrócie na potrzeby tego artykułu: GA) to narzędzie zarówno dla działów marketingu, analityków, IT, projektantów, pozycjonerów, jak i kadry menedżerskiej, właściciela witryny i Ciebie.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.