Projektowanie Balanced Scorecard

Problem: Mam pytanie odnośnie do Strategicznej Karty Wyników (Balanced Scorecard). Załóżmy, że z perspektywy finansowej celem będzie obniżenie kosztów realizowanych procesów usługowych. Czy w takim przypadku można przyjąć, że miernikiem kosztów realizowanych procesów usługowych będzie liczba klientów obsłużonych w ciągu jednego dnia przypadająca na jednego pracownika? Jedna osoba obsługuje 10 klientów, aby więc obniżyć koszty usługi, osoba ta powinna obsługiwać 14 klientów. Powstaje przy tym pytanie: Jakie działania należy podjąć, aby otrzymać zamierzony rezultat? Czy to jest poprawna kolejność w projektowaniu BSC? Dla przykładu, czy za działanie poprawiające nasz miernik do 14 klientów można uznać ustawiczne szkolenia pracowników w zakresie komunikacji i czy trzeba to jakoś odnieść do pozostałych perspektyw?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM