Innowacje w działaniach operacyjnych

W świecie pełnym ciągłych zmian sukces firmy zależy od tego, jak szybko zareaguje ona na nowe okoliczności. Wygrywają te przedsiębiorstwa, które są elastyczne i potrafią się uczyć. Ogromne znaczenie mają także innowacje w działaniach operacyjnych. Dlatego technologia zarządzania sklepami jest tym sektorem handlu detalicznego, w którym odnotowano wyraźny wzrost finansowania w pierwszym kwartale 2022 roku – wynika z raportu CB Insights. Wdrażanie innowacji nie jest procesem łatwym i szybkim, ale to one mogą dać organizacji trwałą przewagę konkurencyjną. Aplikacje mobilne, analiza danych, RFID, kody QR i AI pozwalają nie tylko usprawnić procesy, ale też tworzyć wyjątkowe doświadczenia klientów.

INFO_32_12.jpg

Boom na aplikacje mobilne

Otwarcie na innowacje jest bardzo ważnym czynnikiem decydującym o rozwoju firmy. Coraz więcej graczy zajmujących się handlem detalicznym zdaje sobie z tego sprawę i decyduje się na poniesienie kosztów jej wdrożenia. Na polskim rynku retailerzy, niezależnie od wielkości, koncentrują się na aplikacjach mobilnych. Już niemal wszystkie duże sieci z żywnością i dyskonty, takie jak Biedronka, posiadają aplikacje mobilne, które umożliwiają konsumentom zakupy lub pozwalają im obejrzeć produkty w domu. Dzięki aplikacji firmy mogą reagować na potrzeby klienta i dopasowywać kierunek swojego rozwoju. Są one kluczem do innych usług, które dana firma oferuje, oraz umożliwiają zupełnie nowy rodzaj kupowania – skanowanie produktów i płatność bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Mniejsi handlowcy zazwyczaj korzystają z gotowych rozwiązań i personalizują aplikację na potrzeby swojej firmy. Więksi, tacy jak Żabka, inwestują w customowe rozwiązania, które są kosztowne, ale dopracowane. Aplikacje mobilne łączą wszystkie kanały i punkty styku klienta z marką w spójny proces zakupowy. Nie dziwi więc fakt, że udział handlu mobilnego w przychodach ze sprzedaży cały czas rośnie.

Ciekawym trendem jest również dostosowanie innych kanałów do obsługi z pomocą mobile. Amerykańska sieć QMS Taco Bell otworzyła właśnie restaurację w nowym koncepcie „Defy”, w której zamówienia można składać za pomocą aplikacji mobilnej sieci oraz aplikacji firm trzecich, takich jak np. Uber Eats. Dzięki temu znacznie przyspieszono obsługę klientów. Znany jest też od kilku lat case Starbucksa, który po uruchomieniu możliwości zamawiania kawy przez aplikację mobilną spotkał się z prawdziwą klęską urodzaju – kolejka po odbiór zamówionej mobilnie kawy była dłuższa niż do tradycyjnego zakupu.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.