Skonsolidowane sprawozdania finansowe – case study

Terminowe dostarczenie wiarygodnej i kompletnej informacji finansowej w grupie kapitałowej jest zadaniem zdecydowanie trudniejszym niż przygotowanie sprawozdania finansowego pojedynczych podmiotów gospodarczych. Konieczność konsolidacji danych pochodzących od spółek funkcjonujących w odmiennych środowiskach prawnych, ekonomicznych i kulturowych stanowi poważny problem dla osób odpowiedzialnych za raportowanie zarządcze i statutowe w grupie kapitałowej.

Przed tego typu wyzwaniem stanęła Grupa Kapitałowa Polpharma, największa polska firma farmaceutyczna. W ciągu niespełna dwóch lat Polpharma rozszerzyła swą działalność z czterech do ponad piętnastu spółek na terenie Europy i Azji. By sprostać wymaganiom stawianym przez właściciela oraz zapewnić skuteczne mechanizmy umożliwiające efektywną realizację procesów sprawozdawczych i kontrolę wewnętrzną, przy rosnącej złożoności modelu biznesowego, zarząd firmy podjął decyzję o wdrożeniu systemu do konsolidacji sprawozdań finansowych — Oracle HFM.

Cel projektu i potrzeba biznesowa

Polpharma jest międzynarodową grupą farmaceutyczną działającą na rynkach Europy Środkowo-wschodniej, Kaukazu i Azji Centralnej. W 2011 r. ugruntowała pozycję lidera, zajmując pierwsze miejsce zarówno pod względem wartości, jak i ilości sprzedaży wśród wszystkich firm farmaceutycznych działających w Polsce.

Konsekwencją wzrostu firmy, niezależnie od tego, czy ma ona charakter organiczny, czy jest realizowana w wyniku akwizycji, jest coraz większa złożoność procesów biznesowych i zarządczych. W procesie raportowania finansowego krytyczny jest czas, ponieważ informacja musi być dostarczona zgodnie z maksymalnie krótkimi terminami narzuconymi przez odbiorców. Dlatego też przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego w międzynarodowej firmie działającej w kilku strefach czasowych jest jednym z ciekawszych zadań dla kontrolerów finansowych.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.