Magazyn Controlling Wydanie 47/2016 - Budżetowanie 2017
Wydanie 47/2016

Magazyn Controlling

Temat numeru: Budżetowanie 2017

Zdaję sobie sprawę, że bieżące wydanie „Finansów + Controllingu” dotrze do Czytelników w pełni letniego sezonu, kiedy ważniejszą informacją jest prognoza pogody, niż jakakolwiek inna prognoza ekonomiczna. Mało tego, niektórzy znajdą najnowszy numer naszego dwumiesięcznika już po urlopie co sprawi, że sięgną po niego uporawszy się ze sprawami bieżącymi piętrzącymi się na ich biurkach.

I dobrze, bo wrzesień to często miesiąc, w którym wracamy do rzeczywistości po mniej lub bardziej udanych wakacjach i z wolna przygotowujemy się do jednego z ważniejszych rytuałów korporacyjnych – budżetowania!

Używam słowa „rytuał” nieco przewrotnie, ale nieprzypadkowo. W definicji tego słowa kryje się bowiem swoista bezrefleksyjność i powtarzalność. Te elementy sprawiają, że bardzo często proces budżetowania jest czynnością czysto techniczną, wręcz mechaniczną, która nie ma nic wspólnego ze wzniosłością wizji i misji przedsiębiorstwa. Nie mamy, rzecz jasna, zamiaru podjęcia próby „obalenia ustroju” tysięcy budżetujących przedsiębiorstw. Ale z satysfakcją w ramach działu „Temat numeru” zamieszczamy artykuł nawiązujący do koncepcji Beyond Budgeting. I nie o rewolucję nam chodzi, ale o wzbogacenie percepcji menedżerów odpowiedzialnych za sprawne budżetowanie.

Mamy zatem nadzieję na wpisanie się z bieżącym numerem f+c w proces przygotowań do budżetowania. Jednocześnie chcielibyśmy pochylić się nad sprawami mniej bieżącymi i doraźnymi. Temu celowi służyła nasza mikroankieta dotycząca wydarzenia bez precedensu – Brexitu. Nawet jeśli nie do końca wiadomo, jak i kiedy finalnie Brexit miałby się dokonać, warto zastanowić się chwilę nad jego potencjalnymi konsekwencjami.

Zachęcając do lektury bieżącego wydania f+c, zapraszam jednocześnie na 3. Forum Nowoczesnego Controllingu, 13 i 14 października w Warszawie, w trakcie którego przez wszystkie przypadki odmieniać będziemy kluczowe wskaźniki efektywności (KPI). Do zobaczenia !

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.