Finanse i Controlling
Temat numeru: Controlling marketingu i sprzedaży
Controlling marketingu i sprzedaży pomaga racjonalizować wydatki, które ponosi przedsiębiorstwo, realizując swoje plany sprzedażowe, oraz określa ich wpływ na wielkość przychodów ze sprzedaży i co za tym idzie, zysków przedsiębiorstwa. Może się więc wydawać, że dane sprzedażowe analizowane są przez controllera i każdorazowo włączane do sprawozdań controllingowych. Czy tak jednak jest? A może controlling sprzedaży stanowi odrębny obszar, który nie wchodzi w zainteresowanie controllera? Czy menedżer odpowiedzialny za sprzedaż zawsze ma wspólny obszar do dyskusji z controllerem? Czy ich oceny mogą się różnić? Czy z tych samych danych mogą płynąć różne wnioski? A może oba te działy pracują, opierając się na innym zakresie informacji? Na te wszystkie pytania odpowiada w swoim artykule dr Anna Sperska.
W Temacie numeru piszemy o tym, jak za pomocą modeli atrybucji mierzyć efekty kampanii marketingowych, jak liczyć wartość klienta (CLTV) w B2B oraz dokonujemy przeglądu metod i narzędzi pomiaru wyników marketingowych.
W numerze przeczytają Państwo także o tym, jak wyczytać ze sprawozdań to, co zarządy niekoniecznie chcą ujawniać, jak wdrożyć MSSF w przedsiębiorstwie, a także w jaki sposób zapobiegać czynom nieuczciwej konkurencji na etapie planowania działań i strategii biznesowych. Kontynuujemy również temat przejęć jako sposobu na wzrost wartości przedsiębiorstwa w czasach kryzysu oraz podpowiadamy, jak zabrać się do sprzedaży i kupna biznesu.
W tym wydaniu: