Bez nowoczesnych technologii firmy przegrają z konkurencją

W przyszłości dane i informacje staną się kluczem do wszelkich decyzji i procesów biznesowych – prognozują przedstawiciele firmy Dell. Do właściwego operowania danymi niezbędne są jednak nowoczesne technologie. I mimo że wydatki firm na IT rosną, to wiele przedsiębiorstw z dystansem podchodzi do tematu inwestycji w rozwiązania nowej generacji, obawiając się wysokich kosztów. Nowoczesne technologie nie muszą być jednak drogie, a ich wdrożenie bezpośrednio przekłada się na poprawę efektywności organizacji i zapewnia oszczędności.

– Świat kręci się wokół danych. Wszystkie współczesne trendy technologiczne skupiają się na tym, by klienci, konsumenci, przedsiębiorcy i ich firmy otrzymywali coraz więcej informacji. Chodzi o to, by szybciej przekazać większą ilość danych większej liczbie osób – przekonuje Claire Vyvyan, wiceprezes w firmie Dell Enterprise Systems w Europie, krajach Bliskiego Wschodu oraz Afryce (EMEA).

Firmy zbierają i analizują coraz więcej danych. Mimo to, jak wskazuje IBM, 80 proc. informacji nadal pozostaje poza zasięgiem tradycyjnych metod przetwarzania danych.

– Big data to jeden z najgorętszych trendów technologicznych. Firmy mają do dyspozycji masę danych, teoretycznie powinny więc wiedzieć wszystko o swoich klientach. Problem w tym, że rzadko kiedy dysponują odpowiednimi narzędziami pozwalającymi przekształcić te dane w wartościowe informacje. Nie wyciągają więc z tego żadnych wniosków, które pomogłyby w prowadzeniu biznesu i spełnianiu oczekiwań klientów. A nowoczesne technologie zdecydowanie ułatwiłyby im to zadanie – mówi Jacek Traczyński, Commercial Marketing Manager w firmie Dell.

Duży wpływ na rozwój tego segmentu będą miały rozwiązania chmurowe. – Dla Della stanowi to wyzwanie, polegające na konieczności zaprojektowania takiej infrastruktury i takich centrów przetwarzania danych, które będą gwarantowały, że wszystkie informacje w firmie oraz wszystkie ważne dane z otoczenia biznesowego będą natychmiastowo i sprawnie wykorzystywane przez pracowników – mówi Claire Vyvyan.

Jak podkreśla Jacek Traczyński to, że firmy z reguły wykorzystują tylko niewielki odsetek gromadzonych danych, może wynikać z niskiej świadomości nowoczesnych rozwiązań analitycznych.

Dla wielu firm barierą hamującą wdrażanie nowoczesnych rozwiązań jest niesłuszna obawa o wysokie koszty. Jak przekonuje Jacek Traczyński, inwestycja tego typu nie musi wymagać wysokiego budżetu, a w dłuższej perspektywie przyniesie odczuwalne oszczędności.

– To może być od 10 do nawet 50 proc. oszczędności cyklicznie przez wiele lat. Często korzystając z rozwiązania, które ma 5 czy 8 lat, przepłacamy – zarówno w zakresie utrzymania samej technologii, jak i np. poprzez zwiększone zużycie prądu. Serwerownie stale ewoluują i dziś ich zapotrzebowanie na energię jest znacznie skromniejsze niż dawniej. To pole do ogromnych oszczędności – wyjaśnia przedstawiciel firmy Dell.

Możliwość ograniczenia wydatków jest jednym z głównych czynników skłaniających przedsiębiorców do rozpoczęcia korzystania z rozwiązań chmurowych. Innym ważnym czynnikiem jest bezpieczeństwo. Według badania e24cloud 19 proc. firm wybiera chmurę właśnie ze względu na nie.

– Wdrożenie rozwiązań chmurowych zawsze budzi pytania: co będzie, jeśli zaatakują hakerzy lub gdy nieuczciwy pracownik wyprowadzi ważne dane? – wskazuje Traczyński. – Mamy już gotowe odpowiedzi. Wszystko jest kwestią dopasowania rozwiązania i jego zabezpieczeń do potrzeb danego użytkownika.

Jak wskazują ostatnie dane PMR, 25 proc. dużych firm w Polsce (zatrudniających co najmniej 250 osób) korzysta z usług przetwarzania danych w chmurze. To 8 pkt proc. więcej niż w poprzedniej edycji badania. Wśród mikro-, małych i średnich firm rozwiązanie to jest mniej rozpowszechnione. Eksperci PMR wskazują, że choć krajowy rynek usług chmurowych bardzo dynamicznie się rozwija, a dynamiką wzrostu przewyższa inne segmenty branży ICT, to popularność
cloud computingu jest w Polsce wciąż relatywnie niska. Udział chmury w całkowitej wartości rynku IT w naszym kraju nieznacznie przekracza 1 proc., to ponaddwukrotnie mniej niż wskaźnik globalny.

– Zainteresowanie chmurą ze strony polskich klientów rośnie z roku na rok. Trend pracy mobilnej sprawia, że coraz więcej pracowników potrzebuje dostępu do firmowych danych, znajdując się poza biurem. Powszechne wykorzystanie chmury przez polskie przedsiębiorstwa jest więc tylko kwestią czasu – mówi Jacek Traczyński.

Wybierz abonament już od 100 zł miesięcznie Pokaż abonament
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.