Monitoring mediów wsparciem w relacjach inwestorskich

Chyba nikt w dzisiejszych czasach nie ma wątpliwości, że dostęp do wiedzy stanowi najwyższą wartość. Dostęp do narzędzi, które umożliwiają uzyskanie precyzyjnych informacji na temat spółki, jej otoczenia oraz kluczowych dla firmy czy instytucji osób to podstawa funkcjonowania w biznesie.

media-xs.jpg

Istotny jest czas – możliwość otrzymania wyselekcjonowanych informacji w krótkim czasie, skierowanych bezpośrednio do zainteresowanych nimi osób. Na rynku istnieje wiele rozwiązań, dzięki którym można mieć kontrolę nad prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi z interesariuszami oraz inwestorami. Do takich narzędzi należą monitoring mediów i analizy medialne.

Aby zapewnić sobie przetrwanie na rynku, być konkurencyjnym i oferować produkty lub usługi dostosowane do oczekiwań klientów – zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych – warto nie tylko precyzyjnie zaplanować działania komunikacyjne, ale także sprawdzić ich efektywność. Dotyczy to także relacji inwestorskich oraz istotnego narzędzia w zarządzaniu firmą. Zwiększenie prawdopodobieństwa sukcesu jest zależne od świadomego budowania relacji inwestorskich, a w efekcie od komunikacji z rynkiem.

Relacje inwestorskie

Wszystkie firmy notowane na parkiecie mają obowiązek komunikowania się z interesariuszami, co jest uregulowane określonymi przepisami. Muszą ujawniać informacje związane z nowymi inwestycjami, projektami, znaczącymi umowami, sprzedażą lub nabyciem aktywów czy kluczowymi osobami w zarządach tych spółek, nie wspominając już o cyklicznych sprawozdaniach finansowych. Kwestia rozszerzenia zakresu działań komunikacyjnych jest indywidualną sprawą każdej firmy, zależną od przyjętej strategii (czasem jej braku), a także od standardów. Z punktu widzenia inwestora korzystne jest, kiedy firma stara się być aktywna i publikuje nieco więcej informacji na swój temat niż narzucone minimum. Warto jednak zaznaczyć, że dobre relacje inwestorskie to także, albo przede wszystkim, rzetelne informowanie nie tylko o pozytywnych sprawach związanych z funkcjonowaniem firmy, ale również o tych negatywnych, gdy tylko się pojawią. Takie podejście świadczy o profesjonalizmie interesariuszy, a także o chęci budowania długoterminowej strategii w odniesieniu do akcjonariuszy i otoczenia biznesowego.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.