VI Międzynarodowy Kongres Controllerów za nami!

W dniach 26–27 kwietnia 2012 r. w Poznaniu spotkali się controllerzy, dyrektorzy finansowi i dyrektorzy zarządzający, którzy widzą konieczność współpracy controllera z zarządem. Controller jako aktywny doradca oraz partner biznesowy menedżera jest nieoceniony zarówno przy opracowywaniu długoterminowych strategii, jak również przy ich wdrażaniu.

DSC_5891.JPG

Wiedza dotycząca metod oraz procesów nowoczesnego controllingu jest bardzo potrzebna, jednak konieczne jest także poszerzanie know how w celu oceny szans i ryzyk rosnącej orientacji na długoterminowość przedsiębiorstw oraz podjęcia odpowiednich decyzji menedżerskich. O tym właśnie mówili prelegenci z Polski i zagranicy — Niemiec, Słowenii, Serbii, Hiszpanii, Estonii i Stanów Zjednoczonych. Cały kongres moderowała dr Adrianna Lewandowska, business discovery manager & business coach oraz członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów odpowiedzialna za internacjonalizację ICV.

Kongres otworzył Wiceminister Finansów Mirosław Sekuła, Główny Rzecznik Dyscypliny Finansów Publicznych. Mówił o sektorze finansów publicznych w Polsce w okresie kryzysu, kiedy tak ważna jest dobra komunikacja pomiędzy controllerem a menedżerem.

Spostrzeżenia z rodzimych firm

Swoje wystąpienie Sławomir Lachowski, gość specjalny kongresu, właściciel firmy doradczej SL Consulting, twórca mBanku i Multibanku, oparł na wadze wartości w biznesie. Mówił o systemie wartości, w części ukrytych w podświadomości i stamtąd kierujących naszymi działaniami, jako o pochodnej naszych potrzeb, edukacji, etosu społecznego, indywidualnych fascynacji i przekonań. Zwracał uwagę na rozumienie zysku w biznesie. Funkcja celu przedsiębiorstw staje się coraz bardziej złożona, kwestionuje się bezwzględny prymat zysku, wprowadza się nowe priorytety, takie jak: zadowolenie klienta, satysfakcja pracowników, zrównoważony rozwój, działanie na rzecz lokalnych społeczności.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.