Agile Finance - podnieś zwinność finansów w swojej organizacji!

W badaniu 2022 CFO Benchmarks, zapytano dyrektorów finansowych i innych liderów finansów, jakie są ich najważniejsze priorytety w zakresie transformacji cyfrowej. Blisko połowa respondentów odpowiedziała, że obecnie jest to przyspieszenie procesu analizy (48%) i zwiększenie dostępności danych (55%). Celem rozwoju tych możliwości jest podniesienie elastyczności w organizacji i horyzontalności realizowanych zadań – innymi słowy, Agile Finance. Zwinne finanse to połączenie nowoczesnych technologii i umiejętności, które pozwolą w pełni wykorzystać dostępne rozwiązania cyfrowe.

Termin ten jest stosunkowo nowy, ale oddaje istotę tego, do czego służy cyfrowa transformacja w finansach. Zagadnienie sprawia, że proces digitalizacji staje się bardziej precyzyjny i konkretny. Zwinne finanse nie są zależne od wielkości organizacji, mogą przynieść korzyści zarówno w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, ale także dla organizacji korporacyjnych. Czym konkretnie jest Agile Finance? Dlaczego ma tak istotne znaczenie dla liderów finansów? A co najważniejsze, jak twój zespół finansowy może osiągnąć lepsze wyniki dzięki zastosowaniu metodologii? Na te pytania odpowiem w poniższym artykule.

Czym jest Agile Finance?

Agile Finance ma swoje korzenie w branży oprogramowania, gdzie było wykorzystywane przez programistów, którzy poszukiwali rozwiązania, aby spójnie tworzyć i wprowadzać nowe aplikacje. W ogólnym rozumieniu jest to zestaw praktyk, narzędzi i sposobów podejścia do zagadnienia, które dają możliwość automatyzacji czasochłonnych, ręcznych zadań i pozwalają zespołowi finansowemu skupić się na analizie i współpracy w skali całej organizacji. Zwinne finanse obejmują również kwestię zmiany roli zespołu finansowego. Różnica polega na przeniesieniu priorytetu z przygotowywania statycznych analiz danych i raportów na wykorzystanie zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI) i uczenie maszynowe (ML). Dzięki temu z łatwością można dostarczać firmie najbardziej aktualnych informacji. Skupienie się na rozwijaniu tej metodologii wewnątrz organizacji pozwala w bardziej elastyczny sposób reagować na zmiany, a także szybko obrać inny kurs, kiedy jest to konieczne. Należy jednak pamiętać, że Agile Finance nie ogranicza się jedynie do działu finansowego, wymaga silnej, opartej na współpracy relacji w całej organizacji. Wiąże się również ze scentralizowanym dostępem do aktualnych danych finansowych w dowolnym czasie i dla każdej upoważnionej osoby w firmie.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.