
Informacja Zarządcza
Temat numeru: W kierunku data-driven company
Chyba żadna z nowoczesnych koncepcji zarządzania nie jest ostatnio tak szeroko dyskutowana i tak bliska praktykom controllingu jak data-driven organization. W bieżącym numerze magazynu staramy się Państwa przekonać, że kultura i praktyka pogłębionej analityki biznesowej są w stanie uwolnić potencjał drzemiący w danych.
Idea data-driven organization kieruje uwagę menedżerów na optymalne wykorzystanie posiadanych danych. Aby było ono możliwe, trzeba przyjrzeć się krytycznym wzrokiem danym w systemach firmy i odpowiedzieć sobie na szereg pytań, m.in.: jak dostosować plan kont i proces zamknięcia miesiąca do potrzeb informacyjnych menedżerów, jak efektywnie planować i prowadzić analizy scenariuszowe oraz jak dopasować model analizy rentowności do rzeczywistych potrzeb managementu. Inspirujące przemyślenia na temat kierunków ewolucji systemów informacji zarządczej znajdą Państwo w artykule Mariusza Sumińskiego z Flexisolutions.
Aby możliwa była transformacja w data-driven company, potrzebne są nie tylko dobre dane, ale też odpowiednia kultura pracy z nimi. Trzeba pamiętać, aby zespół rozumiał, co się dzieje i jakie są oczekiwanie odnośnie do transformacji, wiedział, jak współdzielić wiedzę i dane oraz był pozytywnie nastawiony do ciągłego rozwoju. Często te właśnie czynniki decydują o sukcesie podejmowanych działań. O dobrych danych i kulturze pracy z nimi w artykule Wojtka Ptaka, CTO w firmie Freshmail.
Zachęcając do lektury, już teraz zapraszam Państwa do udziału w V Forum Informacji Zarządczej, podczas którego data-driven company odmienimy przez wszystkie przypadki.
W tym wydaniu: