Controlling działań PR : efektywność PR

Reputację Twojej firmy można zmierzyć. PR to nie tylko atmosfera sprzyjająca sprzedaży, to, co inni mówią o Tobie1 czy milionowe wskaźniki mediowe, których przełożenie na zysk widzą tylko marketerzy. PR to również liczby i twarde dane pozwalające monitorować skuteczność i efektywność.

CiRZ_09_22.jpg

Faktycznie w PR nie ma jednego, całościowego systemu pomiaru. I chociaż może przysparzać to kłopotu, to jest także ogromną szansą – ocena każdego działania powinna być bowiem szyta na miarę. Jak wiesz z poprzedniego artykułu („Controlling działań PR. Część I: zrozumieć PR”), działania PR-owe są działaniami długookresowymi i wieloletnimi. To sprawia, że trudne jest przełożenie ich efektów na bieżącą sytuację Twojej firmy. Dla przypomnienia: spotykasz się tu ze zjawiskami carry over effect oraz time lag, czyli odłożonego efektu (gdy Twoje działania zmieniły nastawienie klienta do produktu, nie musi on dokonywać zakupu w danej chwili). Rezultaty, jakie osiąga Twoja firma, są bowiem wynikiem połączenia różnorodnych działań – zarówno teraźniejszych, jak i tych podejmowanych w przeszłości. Jak monitorować więc to, co robią PR-owcy?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.