SAPport zabezpieczeń, czyli dostęp do danych w systemie Twojej firmy

Od czasu wejścia przepisów RODO kwestia zbierania i przetrzymywania danych wywołuje jeszcze więcej dyskusji. Wiele firm musiało zaktualizować swoje przepisy i zwyczaje, ale jeszcze przed pojawieniem się zmian w prawie kwestia dostępu do wrażliwych danych była zasadnicza w działalności wielu przedsiębiorstw. SAP, spełniając oczekiwania użytkowników, przywiązuje dużą wagę do efektywnej autoryzacji i zabezpieczania danych. Czy wiesz, jak wykorzystać jego możliwości?

 

INFO_21_33.jpg

Autoryzacja na każdym kroku

Wyobraź sobie pracownika, który ma dostęp do danych osobowych i wysokości zarobków wszystkich zatrudnionych w firmie. To oczywiste, że przychodzi ci do głowy specjalista z działu kadr, który ze względu na pełnione obowiązki powinien mieć możliwość wglądu do tak wrażliwych informacji. Nadanie odpowiednich uprawnień pozwoli działowi kadr zrealizować wszystkie procesy biznesowe, jednocześnie chroniąc informacje o zatrudnionych przed ciekawskimi spojrzeniami ludzi z innych działów.

Na tym bardzo prostym przykładzie widać, jak bardzo przekrojowym tematem jest kwestia autoryzacji danych. W każdym dziale przedsiębiorstwa znajdują się dane, które nie powinny wyjść poza jego obręb. Jeżeli w firmie wdrożony jest zintegrowany system SAP, możemy założyć, że każdy moduł ma dane, do których dostęp należy ograniczyć do konkretnych osób. Oferowane przez SAP zarządzanie uprawnieniami pozwala określić grupy pracowników, które powinny otrzymać dostęp do sprecyzowanych poziomów zasobów, potrzebnych do realizacji ich zadań i przeprowadzenia operacji biznesowych.

Czym jest autoryzacja?

Mimo że każdy moduł SAP-a ma własną specyfikę, wynikającą z faktu pracy na różnych obiektach – procedura tworzenia uprawnień pozostaje niezmienna. Nawet najbardziej rozbudowany pod kątem autoryzacji model CRM nie wyłamuje się z tego modelu. Dobrze zorganizowane procesy przyznawania dostępów sprawiają, że organizacja jest elastyczna. Uprawnienia mogą być dowolnie modelowane, a możliwości wglądu do danych odpowiednio sprecyzowane pod kątem powierzonych zadań i kompetencji poszczególnych grup pracowników. Uprawnienia nie są sztywne – możliwe jest bieżące zarządzanie dostępem i wprowadzanie zmian wraz z pojawiającymi się wymaganiami firmy.

 

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 100 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 100 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.